روز گذشته، هفتمین اجلاسیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در محل مجلس قدیم آغاز شد. سخنران مراسم افتتاحیه این اجلاسیه آیت الله جنتی ‌رئیس مجلس خبرگان رهبری بود. رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه پولدارها و پولخوارها و غارتگرها در داخل و خارج تلاش می کنند تا مردم مستمند باشند و علیه نظام شورش کنند، تصریح کرد: دشمنان به دنبال این هستند که مردم به نظام آسیب بزنند و به عنوان عاملی در جهت تحقق اهداف دشمن مورد استفاده قرار گیرند، اما امسال سال رونق تولید است و ما باید نیازهای مردم را تامین کنیم ولی جای این سیاست در ایران امروز خالی است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی یکی دیگر از سخنرانان اجلاسیه خبرگان بود که به عنوان سخنران مدعو سخنرانی خود را ایراد کرد. رئیسی در بخشی از سخنرانی خود گفت: سالها جامعه با مسأله اعلام فساد و اختلاس روبروو بود و این اطلاع رسانی ها که فقط به اعلام فساد اختصاص داشت و دشمن هم بدان می دمید، اعتماد مردم را خدشه دار کرده بود و این برای نظام جمهوری اسلامی که پشتوانه آن اعتماد و دلدادگی مردم است خطرناک است و باید آن را سریع معالجه کرد. بر این اساس ما این موضوع را مطرح کردیم که هاضمه نظام اسلامی فساد را نمی پذیرد و فساد ناپذیری در متن نظام اسلامی است و باید با فساد برخورد شود.

 در ادامه این اجلاسیه، نمایندگان خبرگان رهبری به نطق‌های پیش از دستور خود را ایراد کردند. 

محسن اسماعیلی: افشای اطلاعات نظام سودمند نیست/ نقدها را به تریبون عمومی نکشانیم

محسن اسماعیلی در نطق پیش از دستور خود در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اگر شهدا نبودند، قطعاً شجره طیبه انقلاب اسلامی به بار نمی‌نشست و اینک در آستانه چهل ساله دوم آن قرار نمی‌گرفتیم. ما تا ابد وامدار آنان هستیم و البته باری سنگین و کمرشکن هم بر دوش داریم؛ بار مسئولیت حفظ و بسط دستاوردها و تلاش بی وقفه برای تحقق آرمان‌ها.

بنا به گزارش ایسنا، وی افزود: ما و همه کسانی که دل در گرو این حرکت مقدس الهی دارند، حداقل دو وظیفه بر دوش داریم؛ یکی آنکه همواره مراقب انگیزه‌های درونی خود باشیم و ضمن استمداد مداوم از خدا به طرز سختگیرانه و وسوسه آمیزی مراقبت کنیم تا مبادا حتی در اعماق ضمیر خویش دچار خودخواهی، قدرت طلبی، درشت گویی، خودشیفتگی یا دنیازدگی شویم. وظیفه دوم ما که کمتر چیزی به اندازه آن مورد تاکید و سفارش امام بود، حفظ وحدت است.

اسماعیلی اظهار  کرد: همه باید حفظ وحدت را فریضه بزرگی بدانیم که البته نیازمند محور است و این محور چیزی جز ولایت فقیه نیست. دشمنان قسم خورده ما نیز این حقیقت را دریافته اند و خصوصاً در این زمان هرچه در توان دارند برای تضعیف این محوریت به کار بسته‌اند. دشمنان دین و بدخواهان ایران تاثیر و نقش محوری ولایت فقیه را به چشمان خویش دیده‌اند. پس چرا نباید با همه قدرت در برابر آن بایستند؟ و چرا ما نباید با تمام توان بر این رمز پیروزی و رستگاری ثابت قدم بمانیم؟

این نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ناگفته پیدا است که مقصود از دعوت به وحدت، نادیده گرفتن نقص‌ها و خطاها یا توصیه به دست برداشتن از مواضع اصولی و سازش سوداگرانه نیست. مقصود آن است که به رغم اختلاف‌نظرها رمز پیروزی را فراموش نکنیم و برای یک دستمال قیصریه را به آتش نکشیم. مراد آن است که هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بکشیم

وی با طرح  این پرسش که ما چه پاسخی برای خدا داریم، اگر به دست خود سوژه برای امیدواری دشمنان و ناامیدی دوستان فراهم کنیم؟ تصریح کرد: فرض کنیم برخی نقدها وارد و صحیح هم باشد، اما از کشاندن آن به تریبون های عمومی و نگران ساختن مردم و افشای اطلاعات نظام چه سودی می بریم؟ امروز دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد و بحمدالله همه چیز حاکی از پیشرفت و مایه امیدواری است.

حسینی اشکوری: گرانی های سرسام آور موجب سختی برای مردم شده است

آیت الله حسینی اشکوری، نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری در هفتمین اجلاس رسمی دوره پنجم این مجلس گفت: بررسی نهضت بزرگ عاشورا نشان می دهد محور اساسی آن بر دو کلمه امر به معروف و نهی از منکر در سطح کلان است و این مطلب از آغاز حرکت حضرت امام حسین(ع) مشهود است.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری سپس به برخی ناهنجارها در کشور به عنوان منکر اشاره کرد و افزود: مسئله معیشت مردم و گرانی های سرسام آور موجب سختی برای مردم شده است و تأثیر فراوان بر ناهنجاری های فرهنگی دارد.

آیت الله حسینی اشکوری در ادامه به آسیب هایی که به مردم کشورهای مسلمان وارد می شود اشاره کرد و گفت در این فجایع نقش ابر قدرت ها و فروشندگان سلاح غیر قابل انکار است و جامعه اسلامی باید برای آن به فکر چاره باشد. همچنین جمهوری اسلامی ایران باید با دیپلماسی فعال به پشتوانه اقتدار نظامی ، درصدد ایجاد رابطه حسنه و تأمین منافع متقابل باشد.

تلخابی: خبرگان با مطالبه‌گری از مسئولان، امید را در دل مردم زنده کند

حجت الاسلام و المسلمین تلخابی، نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری که در هفتمین اجلاس رسمی دوره پنجم این مجلس سخن می گفت با اشاره به این که مجلس خبرگان رهبری متشکل از شخصیت های موثر و انقلابی کشور است افزود : این مجلس مورد توجه است و انتظار می رود در مطالبه گری از مسئولین کشور جدی تر عمل کند و با مطالبه گری از مسئولین کشور امید را در دل مردم زنده کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری جنگ امروز دشمن با نظام جمهوری اسلامی ایران را جنگ اقتصادی و فرهنگی بر شمرد که هم دولت و هم قوای دیگر مسئولیت سنگینی در این زمینه دارند که متاسفانه احساس می شود مسئولان در هر دو عرصه از تحرک کافی برخوردار نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین تلخابی در ادامه از حرکت جدی ای که در قوه قضاییه در مبارزه با فساد آغاز شده تشکر کرد و افزود باید این حرکت حمایت شود تا فساد ریشه کن شود و کسی به خود جرات ندهد حقوق ملت را پایمال کند.

پروایی: به تذکرات رهبری درباره سبک زندگی توجه شود

حجت الاسلام و المسلمین پروایی، نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری در هفتمین اجلاس دوره پنجم این مجلس با اشاره به این موضوع که نباید بیانیه گام دوم انقلاب فقط در تریبون ها مطرح شود افزود: باید در قوای سه گانه کشور گام های عملی برای تحقق این بیانیه برداشته شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در سخنان خود همچنین به بیان مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم این استان پرداخت و افزود : مردمان استان گیلان در طول تاریخ مردمانی آزاده و ولایت مدار بوده اند و وفاداری خود به نظام جمهوری اسلامی را در تمامی حوادث و صحنه های انقلاب به اثبات رسانده اند.

حجت الاسلام و المسلمین پروایی سپس با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب همواره در مورد سبک زندگی تذکر داده اند، بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی و تغییر سبک زندگی را تقویت روحیه جهادی و انقلابی و اسلامی در بین مردم و به ویژه جوانان دانست.

اسلامی: شورای نگهبان مانع حضور افراد ناشایست در مجلس شود

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی، نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری که در هفتمین اجلاس رسمی دوره پنجم این مجلس سخن می گفت با اشاره به انحرافی که پس از پیامبر در شهر مدینه صورت گرفت و آن را از شهری که مرکز توحید و ایمان و حدیث بود به شهری تبدیل کرد که ابتذال فرهنگی در آن مشهود بود افزود: دشمنان با دو روش مخالفت صریح با دین و تحریف مفاهیم دینی، سبک زندگی مسلمانان را تغییر می­دهند.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری سپس افزود: امروز هم در کشور شاهدیم که دشمنان اسلام با همین روش­ها به دنبال تغییر سبک زندگی مردم هستند و برای آن برنامه ریزی می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی همچنین به پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف، بخصوص در حوزه نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: ما باید به این نکته هم که باوجود تلاش های دشمنان پیشرفت های چشمگیری در حوزه های مختلف داشته ایم اشاره کنیم و شکر گزار نعمت های ارزشمندی چون رهبری باهوش و با درایت و جوانان مبتکر در کشور باشیم.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در پایان از شورای نگهبان خواست در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با نظارت قانونی و دقیق مانع حضور افراد ناشایست در مجلس شورای اسلامی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.