آیت‌الله سیّداحمد علم‌الهدی، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانیه سه کشور اروپایی علیه ایران گفت: ما از دولت فعلی مأیوس هستیم، چرا که گاهی، نظرات شخصی خود را به راهبردهای نظام ترجیح می‌دهند.

 وی با بیان اینکه حل کردن برخی مشکلات، به قیمت زیر پا گذاشتن اصول انقلاب، با ماهیّت انقلاب سازگار نیست، گفت: رفتاری که دولتمردان ما، بعد از بیانیه اروپایی‌ها انجام دادند و با آنها عکس گرفتند، نشان‌دهنده این است که آقایان، مسائل دیگری را به مصالح انقلاب ترجیح می‌دهند.

علم‌الهدی، استکبارستیزی را یکی از اصول انقلاب دانست و با بیان اینکه اگر این اصل نبود ما انقلاب نمی‌کردیم، گفت: در حالی که اروپایی‌ها علیه ما بیانیه داده‌اند، رئیس‌جمهور ما با مقامات اروپایی می‌نشیند و بگو بخند راه می‌اندازد. این موضوع، قابل قبول نیست و عکسی که از این نشست‌ها منتشر شد، بسیار زننده بود.

بیانیه اروپایی‌ها نشان داد نسخه مذاکره نسبت به اروپا جواب نمی‌دهد

هم‌چنین مهر نوشت:

آیت‌الله سیّد احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تکلیف مذاکره با آمریکا را رهبر انقلاب قاطعانه مشخص کردند و فرمودند که در هیچ سطحی با آمریکایی‌ها مذاکره نمی‌شود، گفت: بنابراین پرونده مذاکره با آمریکا بسته شده است، امّا بیانیه سه کشور اروپایی نشان داد که اروپا و آمریکا، سر و ته یک کرباس هستتد.

وی افزود: بیانیه انگلیس، فرانسه و آلمان علیه ایران، این باور را جا انداخت که امید به اروپا، نتیجه نمی‌دهد و گویای این است که نسخه مذاکره، با اروپایی‌ها هم جواب نمی‌دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما باید روی پای خودمان بایستیم و در عرصه رسانه‌ای، پاسخ تبلیغات آن‌ها را بدهیم، گفت: واقعیت‌ این است که ما ملت «هیهات من‌الذله» هستیم و باید این را بدانیم که بخشی از ماموریت آمریکا را اروپایی‌ها انجام می‌دهند.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.