«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر بریتانیا که در معلق نگاه داشتن پارلمان این کشور با شکست مواجه شده، چهارشنبه‌شب به‌وقت تهران از پارلمان خواست که یا او را استیضاح و از سمتش عزل کنند یا به او اجازه دهند که به پیگیری طرح خود برای خروج از اتحادیه اروپا با توافق یا بدون توافق ادامه دهد.

وعده جانسون در هنگام رسیدن به مقام نخست‌وزیری این بود که انگلستان را تا ۳۱ اکتبر چه با توافق برگزیت و چه بدون آن از اتحادیه اروپا خارج می‌کند و به نتایج رفراندوم سال ۲۰۱۶ این کشور جامه عمل خواهد پوشاند.

روز چهارشنبه، پارلمان بریتانیا پس از وقفه اجباری ۱۶ روزه، روز چهارشنبه کار خود را از سر گرفت. این وقفه با خواست جانسون برای تعلیق پنج‌هفته‌ای پارلمان و تائید ملکه الیزابت آغاز شد اما با حکم دادگاه عالی پادشاهی متحده متوقف شد. این دادگاه روز سه‌شنبه اعلام کرد به تعطیلی کشاندن پارلمان توسط جانسون اقدامی غیرقانونی بوده است.

وی در جلسه پارلمان و در حالی که با فریادهای قانونگذاران مواجه بود گفت: این پارلمان یا باید کنار بایستد و اجازه دهد این دولت برگزیت را به سرانجام برساند یا اینکه به این دولت رای عدم اعتماد بدهد و در نهایت با روز حساب و کتاب با رای‌دهندگان مواجه شود.

پارلمان بریتانیا اندکی قبل از تعلیق قانونی را تصویب و دولت را از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا منع کرد.

اگر جانسون مجبور به استعفا شده یا توسط پارلمان معزول گردد، پس از «دیوید کامرون» و «ترزا می»، سومین نخست‌وزیر بریتانیا خواهد بود که قربانی برگزیت شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.