«قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حاشیه هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار رؤسای جمهور ۲ کشور مسائل مهم و دورنمای مشارکت استراتژیک ۲ کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تاکایف در سخنانی تاکید کرد که قزاقستان به تقویت روابط جامع با آمریکا در زمینه‌های سیاسی، تجاری، اقتصادی، بشردوستانه و همچنین در حوزه تامین امنیت منطقه‌ای و جهانی، ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور قزاقستان در چارچوب این سفر همچنین با نمایندگان سیاسی و کارشناسان آمریکایی دیدار کرد.

تاکایف گفت: توسعه روابط با ایالات متحده برای قزاقستان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی افزود: ما به اجرای توافقات به دست آمده در سفر رسمی نخستین رئیس جمهور قزاقستان به ایالات متحده در ژانویه سال ۲۰۱۸ که پایه و اساس مشارکت گسترده استراتژیک بین ۲ کشور است اهمیت زیادی می‌دهیم.

تاکایف خاطرنشان کرد: آمریکا یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در اقتصاد قزاقستان می‌باشد که حجم عمومی سرمایه های این کشور در اقتصاد «نورسلطان» بیش از ۴۵ میلیارد دلار را تشکیل می دهد.

وی ضمن صحبت در مورد اجرای موفق تعدادی از پروژه‌های آمریکایی در زمینه انرژی در خاک قزاقستان به ظرفیت‌های موجود برای گسترش تعامل در حوزه کشاورزی و فناوری‌ها اشاره کرد.

بنابر سخنان تاکایف، قزاقستان قصد دارد و در آینده نیز ارتباطات بلند مدت اقتصادی با تجار آمریکا را تقویت کند.

رئیس جمهور قزاقستان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک آمریکا همچنین با روسای جمهور سوئیس، بلغارستان، لهستان، گرجستان، اوکراین، فنلاند، مولداوی، پادشاه اردن، نخست وزیر لوکزامبورگ و دبیر کل سازمان ملل متحد دیدار و در اجلاس عمومی این مجمع و همچنین همایش سطح بالا در زمینه مسائل مربوط به توسعه پایدار مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت و سخنرانی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.