ابو هلاله در این مطلب با اشاره به تشدید تنش در منطقه خلیج فارس به ویژه بحران میان ایران و عربستان نوشت: در صورت وقوع جنگ میان ایران و عربستان سعودی، برنده ای در این جنگ وجود نخواهد داشت و نتیجه آن ویرانی اقتصاد دو کشور خواهد بود.

وی افزود: اگر کسی می توانست بر ایران پیروز شود آن شخص کسی جز صدام دیکتاتور عراق نبود، او در زمان تجاوز به ایران از قدرت نظامی و امنیتی بی نظری در منطقه برخوردار بود، اما در نهایت از ایرانی ها شکست خورد، بنا براین محمد بن سلمان که در حد و اندازه صدام هم نیست نمی تواند مدعی پیروزی بر ایران کنونی شود.

ابوهلاله ادامه داد: ما قرار نیست در برابر ایران تسلیم بشویم بلکه با مذاکره با این کشور از هزینه های هنگفت جنگ که بر کشورهای عربی متحمل می شود جلوگیری می کنیم.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما برای گشایش آفاق همکاری و اصول حسن جوار میان ایران و کشورهای عربی به توافقی مانند برجام نیاز داریم و باید به این منظور یک نشست صلح میان ایران و کشورهای عربی تشکیل دهیم.

این سخنان می تواند با توجه به طرح ابتکار " صلح هرمز" از سوی "حسن روحانی" و "محمد جواد ظریف" رییس جمهوری و وزیر امور خارجه در سازمان ملل متحد مطرح شده باشد، ظریف روز گذشته از کشورهای منطقه خواست به ائتلاف "امید" در منطقه خلیج فارس بپیوندند.

ابتکار هرمز طرحی است که رییس جمهوری برای کاهش تنش ها و برقراری آرامش و امنیت در منطقه خلیج فارس مطرح کرده است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.