گلوبال تایمز از ارگان های خبری حزب حاکم چین روز پنجشنبه در مطلبی نوشت از زمانی که ترامپ به قدرت رسید، اقداماتی صورت گرفته است که نشان دهنده بی تمایلی آمریکا برای همکاری با دیگر کشورهای جامعه بین المللی است.

روزنامه نوشت که ترامپ تا حالا از چندین توافقنامه بسیار مهم بین المللی و چند سازمان جهانی خارج شده است.

گلوبال تایمز خاطر نشان کرد خروج از توافق هسته ای با ایران، خروج از پیمان تحولات اقلیمی پاریس، خارج شدن از پیمان تجاری ترانس پاسیفیک، خروج از یونسکو و شورای حقوق بشر سازمان ملل از جمله این اقدامات آمریکا است.

روزنامه چینی تاکید کرده است آمریکا نمی خواهد با دیگر کشورهای دنیا همکاری کند اما واشنگتن بداند که دنیا بدون آمریکا هم به حرکت خود ادامه می دهد دنیا بدون آمریکا به پیش می رود و رشد می کند آمریکا هم عضوی از جامعه بین المللی است و مسئولیت هایی دارد که باید به آنها عمل کند.

گلوبال تایمز تصریح کرد دنیا باید از یک قطبی بودن به سمت چند قطبی شدن حرکت کند همه کشورها باید برای ایجاد یک نظم مطلوب در جامعه بین المللی تلاش کنند کشورهای دنیا هم باید درک درستی از مواضع آمریکا داشته باشند و بی اشتیاقی آمریکا را در همکاری با دیگران با دقت ارزیابی کنند و برای برون رفت از این شرایط و رسیدن به صلح نهایی آماده باشند.

روزنامه چین نوشته است که اگر آمریکا نمی خواهد با موج جهانی شدن همراه شود عیبی ندارد کشورهای دیگر به مسئولیت خود در یک جبهه واحد برای پیشرفت دنیا عمل می کنند و در نهایت روسیاهی و انزوا برای واشنگتن خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.