دوشنبه شب در مراسمی ویژه در شهر میلان بهترین‌های سال فیفا (The Best) معرفی شدند و مهمترین جایزه نیز به لیونل مسی اهدا شد. فوق ستاره بارسا موفق شد بالاتر از ویرژیل فن دایک و کریستیانو رونالدو مرد سال فیفا در سال ۲۰۱۹ شود. محمد صلاح ستاره مصری لیورپول هم در جایگاه چهارم قرار گرفت.

فدراسیون فوتبال مصر، اما روز گذشته از فیفا خواست تا در مورد مفقود شدن آراء سه نفر از نمایندگان واجد شرایط در فهرست منتشر شده رای‌دهندگان و نفرات برگزیده آنان، توضیح دهد؛ این افراد مدعی هستند که انتخاب نخست همگی آنان صلاح بوده است.

همچنین سرمربی سودان و کاپیتان نیکاراگوئه مدعی شدند که فیفا رای‌های واقعی آن‌ها را در رابطه با The Best منتشر نکرده است.

کاپیتان نیکاراگوئه و سرمربی سودان با منتشر کردن آرای خود اعتراضشان را نشان دادند و این اتفاقات شائبه تقلب احتمالی در رای‌ها را به وجود آورد.

خوان باررا، کاپیتان تیم ملی نیکاراگوئه از طریق صفحه کانال TN ۸ Deportivo در شبکه‌های اجتماعی متوجه رای خود شد. این بازیکن سپس از طریق یک پیام در فیس بوک و توئیتر اعلام کرد برای The Best رای نداده است. سپس رئال استلی (تیم باشگاهی بازیکن نیکاراگوئه‌ای) در یک بیانیه به درست نبودن رای بازیکنش اشاره و اعلام کرد باررا هرگز برای The Best رای نداده است.

بر اساس اعلام فیفا رای کاپیتان نیکاراگوئه پنج امتیاز برای مسی بوده است. سه امتیاز به کریستیانو رونالدو تعلق داشته و یک امتیاز به سادیو مانه داده شده است.

زدراوکو لوگاریسیچ، سرمربی سودان دومین کسی بود که در رابطه با آرا The Best جنجال به وجود آورد. بر اساس فهرست فیفا رای نخست این سرمربی برای مسی بوده است و فن دایک و سادیو مانه در رتبه‌های بعدی قرار دارند. با این حال سرمربی سودان مدعی شده است که پنج امتیاز را به صلاح داده است.

همه این عوامل باعث شد تا شائبه تقلب در انتخاب بهترین بازیکن سال فیفا مطرح شود.

در پاسخ به تقاضای فدراسیون فوتبال مصر، امروز فیفا اعلام کرد که امضای آرای مصری‌ها که پانزدهم آگوست ارسال شده، با حروف بزرگ بوده و همین امر باعث شده در لیست نامی از آن‌ها دیده نشود. رأی شوقی غریب مربی مصری و احمد المحمدی کاپیتان تیم ملی مصر به محمد صلاح بوده و صلاح هم بعد از دیدن این لیست تصور کرده به‌دلیل مشکلاتی که با فدراسیون فوتبال مصر داشته به او رأی نداده‌اند!

فیفا هنوز پاسخی به ادعای کاپیتان نیکاراگوئه و سرمربی سودان نداده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.