سردار غلامرضا جلالی امروز پنجشنبه چهارم مهر ماه در مراسم یادبود شهدای روستای شیخ آباد نظرآباد در استان البرز با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با ماه محرم  گفت: این تقارن از اهمیت بالایی برخوردار است.

جلالی ادامه داد: نباید عاشورا را فقط در گذشته ببینیم، فرهنگ حسینی برای همه زمان‌هاست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور از هشت سال دفاع مقدس هم گفت و اعلام کرد: جنگ تحمیلی برای از بین بردن انقلاب اسلامی طراحی شده بود، در این هشت سال رزمندگان اسلام جبهه را به صحنه حق علیه باطل تبدیل کردند و از جان گذشتند تا ایران بماند.

وی با بیان اینکه شجاعت و نترسیدن از دشمن ضروری است، ادامه داد: جبهه موجب تحول کشور شد و دفاع مقدس انسان‌هایی را تربیت کرد که کشور را بسازند، شهدای ما منطق شهادت طلبی داشتند.

جلالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اهمیت موضوع قدرت نرم در دفاع از کشور گفت: مولفه‌های قدرت نرم دفاعی از فرهنگ تشیع، جهاد و شهادت‌طلبی استخراج شده و این برای کشور بسیار ارزشمند است.

وی افزود: اگر عده‌ای ناآگاهانه عکس و اسم شهدا را از خیابان‌های بر می‌دارند در واقع باعث کاهش مولفه‌های قدرت نرم دفاعی می‌شوند؛ امروز بزرگداشت یاد شهدا قدرت نرم معنوی و دفاعی کشور را ارتقا می‌دهد.

جلالی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس برای کشور خاطرنشان کرد: ارتش ما پس از انقلاب به دلیل سقوط رژیم پهلوی و به هم خوردن سازماندهی دچار آسیب شده بود چون به آمریکا وابسته بود اما امروز ارتشی داریم که برگرفته از منطق اسلامی است و شهدایی چون صیاد شیرازی را تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: سپاه هم که از دستاوردهای دفاع مقدس است در جنگ متولد شد و رشد کرد و به بلوغ رسید؛ آمریکا بزرگترین دشمنی را با سپاه دارد چون قدرت سپاه را می‌داند؛ سپاه برای کشور ارزشمند است و استوانه دفاع و پاسداری از انقلاب و کشور است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: بسیج هم سومین سازمان نظامی قدرتمند کشور است که با توجه به اهمیت دفاع مردمی متولد شد.

وی با بیان اینکه صنعت دفاعی ما یکی از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است افزود: در زمان جنگ تقریباً قدرت تولید سلاح را نداشتیم اما امروز دشمنان از قدرت نظامی ما در هراس هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.