در رابطه با اتفاقاتی که در دوران جنگ تحمیلی در عرصه رسانه رخ داد چهارشنبه شب برنامه ای با عنوان «انعکاس» در رادیو گفت و گو تهیه و پخش که میهمانان آن فعالان رسانه ای حاضر در جنگ تحمیلی و نسل جدیدی از خبرنگاران حوزه دفاع مقدس بودند. 

 

تصاویری که جنایتکاری صدام را افشا کرد

 

باید تنور جنگ روشن می ماند

حسینی از تصویربرادارن دفاع مقدس با اشاره به اینکه از سال ۶۱ وارد سازمان صداوسیما شدم و از رادیو شروع کردم، کماکان هم ادامه دارد، توضیحی درباره شرایط رادیو و تلویزیون در دوران جنگ تحمیلی داد و گفت: در آن زمان دو شبکه تلویزیونی داشتیم و یک شبکه رادیویی ایران بود، صداوسیما وظیفه داشت در جبهه ها حضور پیدا کند و ایثارها و پیروزی ها را به تصویر بکشیم. وظیفه داشتم با سلاح دوربین در منطقه حضور داشته باشم. زمانی که استحکام سنگرهای دشمنان منهدم می شد. اسرایی که دستگیر می شدند را تصویر می کردیم. نقش رسانه ای مان این بود که تنور جنگ را روشن نگه داریم تا زمانی که مارش عملیات نواخته می شود جامعه برای آن آماده باشد. در آن زمان برنامه های مختلفی همچون لینک خمینی را می ساختیم.

وی همچنین گفت: تلویزیون برای پوشش عملیات ها و اعزام ها واقعا کار می کرد. خبرنگاران تلویزیون ایثارگرانه کار می کردند، بی صبرانه آماده اعزام بودیم. البته برای فعالیت یک خبرنگار تلویزیونی باید یک تیم ۵ نفره او را حمایت می کردند. [اشاره به سختی های کار خبرنگاری تلویزیونی] تلویزیون و تیم های مختلف در جنگ به خوبی کار می کردند.

مستند بمباران شیمیایی حلبچه سندی جهانی

این مستندساز با اشاره به اینکه زمانی که با نفربر وارد حلبچه شدیم انتظار حمله را داشتم و گزارش کردیم که شهر آزاد شده است و عراق در ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد حمله شیمیایی کرد و تصاویری که قبل و بعد از حمله شیمیایی منتشر کردیم تأکید کرد: این تصاویر به عنوان یک سند ثبت و ضبط شد و مشخص شد که صدام به گونه ای در موضع ضعف قرار گرفته است که حتی به شهروندان خودش هم رحم نمی کند. حتی خانمی که به بچه خودش شیر می داد هم در لحظه حمله شیمیایی غافلگیر شده و جان داده بود. این ثبت رسانه ای تصاویر باعث شد تا به دنیا نشان دادیم عراق در جنگ چگونه عمل می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.