این تحریم‌ها که به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، بزرگ ترین تحریم های آمریکا پس از تحریم های نوامبر (آبان) سال گذشته ایران است،  دو واحد شرکت کاسکوی چین را در کنار سایر شرکت های حامل نفت ایران و ناقض تحریم‌های آمریکا قرار داده است.

این اقدام آمریکا یکی از بزرگ ترین شرکت های حمل و نقل انرژی دنیا را با داشتن بیش از ۵۰ نفتکش بسیار بزرگ تحت تاثیر قرار داده است.

رویترز به نقل از منابع آگاه صنعت و کشتیرانی ادامه داد،  با هجوم برخی از خریداران نفت در قاره آسیا به بازار نفتکش ها، نرخ کرایه نفتکش های بسیار بزرگ برای حمل نفت خام از خاورمیانه به شمال آسیا در ماه اکتبر گذشته طی یک شب حدود ۱۹ درصد افزایش یافت و به ۷۵ تا ۷۶ در مقیاس جهانی رسید.

به گفته یک تاجر نفت خام در سنگاپور، این به معنی افزایش حدود ۶۰۰ هزار دلاری حمل نفت در هر کشتی است.

این تحریم ها نرخ باربری نفت را به نرخ اواسط سپتامبر (شهریور) زمان حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان و اختلال در بازارهای جهانی بازگرداند.

کشتی های شرکت کاسکو حدود ۷.۵ درصد ناوگان جهانی نفتکش ها را تشکیل می دهند.

هنوز تردیدهایی وجود دارد که این تحریم‌ها علیه زیرمجموعه شرکت کاسکو چگونه قرار است اجرایی شود.

منابع صنعتی اعلام کردند برخی خریداران نفت اجاره نفتکش های کاسکو را متوقف کردند.

همزمان با ۷۴مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل و تلاش کشورها برای کاهش تنش ها در منطقه غرب آسیا، خزانه داری آمریکا یک شرکت کشتیرانی چینی و یک شرکت نفتی دیگر و همچنین چند فرد دیگر در ارتباط با تحریم های ایران را در لیست تحریم قرار داده است. آمریکا شرکت نفتکش کاسکو  و شرکت نفت «کانکورد» متعلق به چین را تحت تحریم قرار داده است.

به گفته یکی از دلالان بازار کشتیرانی در شمال آسیا، خبر حمله پهپادها به تاسیسات نفتی عربستان برای همه بسیار وحشتناک بود و حالا بازار باید با تحریم های آمریکا علیه کاسکو هم روبرو شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.