به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد امنیتی اوکراین خواست تا پیش از سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور به آمریکا با کناره گیری او از مقامش موافقت شود.

بنا به اعلام دفتر ریاست جمهوری اوکراین امروز جمعه اعلام کرد اولکساندر دانیلیوک، رئیس شورای امنیتی و دفاعی ملی اوکراین با انتشار بیانیه ای درخواست خود را مطرح کرد. او بدون ارائه توضیح بیشتر درباره تصمیمش اعلام کرد تا زمان موافقت رئیس جمهور با استعفایش در منصب خود باقی می ماند.

در این بیانیه اشاره ای به ارتباط میان این استعفا و مکالمه تلفنی جنجالی رئیس جمهور این کشور و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نشده است.

یک افشاگر به تازگی فاش کرد رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی با رئیس‌جمهور اوکراین خواهان تحقیقات در خصوص جو بایدن و پسرش شده است. روز گذشته سرانجام دولت ترامپ با فشار اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت متن این مکالمه تلفنی را منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد. در قسمتی از این مکالمه تلفنی که ۳۰ دقیقه به طول انجامیده است، ترامپ خطاب به رئیس‌جمهور اوکراین گفته است: بایدن (معاون باراک اوباما) به همه می‌گفت توانسته است تعقیب قانونی را متوقف کند. به نظر من که فاجعه است. اگر می‌توانید آن را بررسی کنید».

در پی این رسوایی ۲۱۹ نماینده دموکرات روز چهارشنبه به همراه یک نماینده مستقل به اجماع خواهان استیضاح و تحت پیگرد قرار دادن ترامپ شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.