الجزیره گزارش داد، حوزه های رأی گیری برای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در بحبوحه بیم و نگرانیها از خشونت ورزی گروه طالبان صبح شنبه فعالیت خود را آغاز کردند.

این حوزه های رأی گیری از ساعت ۷ صبح روز شنبه تا ساعات ۵ بعدازظهر برای اخذ آرای شهروندان افغانستان باز هستند.

نیروهای امنیتی افغانستان نیز برای تأمین امنیت این انتخابات در سرتاسر کشور مستقر شده و دهها هزار نیروی نظامی و انتظامی برای محافظت از حوزه های رأی گیری و پیشگیری از حملات اعزام شده اند.

لازم به ذکر است که در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ۱۵ نامزد- از جمله «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور کنونی این کشور و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی افغانستان به عنوان رقبای اصلی- با یکدیگر رقابت می کنند.

گفتنی است که در پی کسب ۴۴ درصد آراء از سوی عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۳، وی به همراه محمداشرف غنی به دور دوم انتخابات راه یافت؛ ولی در نهایت با یک معامله سیاسی میان او و محمداشرف غنی قدرت میان آنها تقسیم گردید.

از سوی دیگر، گروه طالبان با پافشاری بر لزوم عقب نشینی نیروهای خارجی از افغانستان و به راه اندازی درگیریهای نظامی در این کشور، انتخابات ریاست جمهوری را تقبیح کرده و آن را «انتخاباتی دروغین» خواند.

روز پنج شنبه نیز گروه طالبان از مردم افغانستان خواست تا این انتخابات را تحریم کنند و تهدید کرد که به نیروهای نظامی حمله کرده و با بستن جاده ها حوزه های رأی گیری را در سرتاسر کشور مورد حمله قرار می دهد.

گفتنی است که طالبان از اکتبر سال گذشته مذاکرات صلحی را با مقامات آمریکا آغاز کرده است، اما اوایل ماه جاری «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا امیدها برای کسب یک توافق میان طالبان و آمریکا را با اعلام ناگهانی «توقف مذاکرات صلح» بر باد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.