آناتولی گزارش داد، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، وزارت خارجه رسما رائول کاستر، رئیس جمهوری سابق کوبا و چهار فرزندش را به خاطر نقض‌های گسترده حقوق بشری در این کشور آمریکای لاتین در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

پامپئو همچنین گفت، وزارت خارجه آمریکا اطلاعاتی موثق درباره این مساله دارد که مقام‌های دولت‌های خارجی در فساد گسترده یا نقض حقوق بشر دست دارند و این افراد به همراه خانواده‌هایشان صلاحیت ورود به خاک ایالات متحده را ندارند. رائول کاسترو به عنوان دبیر اول حزب کمونیست کوبا بر سیستمی نظارت دارد که در آن، بازداشت‌های خودسرانه هزاران کوبایی صورت گرفته و اکنون بیش از ۱۰۰ زندانی سیاسی در این کشور وجود دارد. همچنین کاسترو به عنوان دبیر اول نیروهای مسلح کوبا مسئول اقدامات این کشور در حمایت از رژیم نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به واسطه خشونت، ارعاب و سرکوب است.

وی همچنین اعضای نیروهای امنیتی کوبا را در کنار نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ونزوئلا به دخالت در نقض‌های گسترده حقوق بشری و سوءاستفاده‌ها در ونزوئلا شامل شکنجه متهم کرده است و گفت: کاسترو در تضعیف دموکراسی در ونزوئلا دست دارد و بدترین بحران بشری را در نیم کره غربی ایجاد کرده و باعث شده تا ۱۵ درصد از مردم ونزوئلا از این کشور فرار کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.