تاس گزارش داد، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که دو هواپیمای حامل نیروهای متخصص نظامی روسیه و دیگر تجهیزات فنی در راستای حمایت‌های مسکو از کاراکاس وارد این کشور شده است. 

مادورو روز جمعه در حساب توئیتری خود نوشت: «چند روز پیش دو هواپیما حامل پرسنل و تکنسین‌های نظامی روس وارد کاراکاس شدند و هم اکنون در ونزوئلا هستند. تیم قبلی که اوایل سال جاری آمده بود بعد از آمدن تیمهای جدید رفتند. 

روزنامه «ال کومریکو» پیش از این گزارش داده بود، یک هواپیمای An-۱۲۴ و Il-۶۲ با نیروهای روس و ۳۵ تن بار روز ۲۳ مارس وارد فرودگاه کاراکاس شده بود. 

به گفته ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، حضور نیروهای ویژه روس با هماهنگی کامل دولت و منطبق با قانون اساسی این کشور است. استقرار این نیروها بر مبنای توافق مسکو و کاراکاس در راستای همکاری های نظامی میان دو کشور که در مه سال ۲۰۱۱ امضا شده بود میباشد. 

نیکلاس مادورو روز چهارشنبه برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به مسکو سفر کرده بود. 

رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با مادورو در خصوص گسترش روابط با ونزوئلا گفت: «ما معتقدیم که با توجه به شرایط دشوار ونزوئلا به دلیل فشارهای اقتصادی که به این کشور تحمیل شده است، این مسئله (تقویت رابطه اقتصادی با روسیه) حائز اهمیت است».

مادورو نیز در خصوص تقویب روابط با روسیه گفت: «ما از تقویت همکاری در تمامی زمینه‌ها استقبلا می‌کنیم. ماهمی گذشته، نشست کمیسیون عالی کشورهای ما برگزار شد و موضوعا زیادی مورد بحث قرار گرفت و رفع شد و در خصوص طیف گسترده‌ای از مسائل از جمله غذا، خدمات درمانی، انرژی و موضوعات بسیار زیاد دیگری گفت‌وگوهایی صورت گرفت...ما همیشه احساس راحتی در مسکو داریم و خیلی خوشحالیم که در اینجا هستیم».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.