ژنرال «علی الحمدانی» فرماندهی عملیات «فرات مرکزی» وابسته به الحشد الشعبی امروز (شنبه) اعلام کرد که عملیات پاکسازی و گشت زنی در شمال استان بابل آغاز شده است.

به نوشته پایگاه خبری المعلومه، او همچنین گفت که طی این عملیات، مناطق «جرف النصر» نیز از عناصر تروریستی پاکسازی خواهد شد تا مقدمات برگزاری مراسم اربعین فراهم شود.

علی الحمدانی با تأکید بر آمادگی نیروهای الحشد الشعبی برای تأمین امنیت مراسم اربعین امام حسین (ع) گفت که این نیرو با دیگر نهادهای امنیتی در هماهنگی کامل به سر می‌برد.

در همین حال، اولین دسته‌های پیاده‌روی اربعین حسینی از منطقه «رأس البیشه» در بصره که جنوبی‌ترین منطقه عراق محسوب می‌شود، به سمت شهر مقدس کربلا به راه افتاده‌ است.

هم‌زمان با آغاز عملیات در منطقه شمال بابل، «صادق الحسینی» رئیس کمیسیون امنیتی استانداری دیالی نیز از آغاز عملیات پاکسازی و تعقیب هسته‌های داعش در شمال این استان خبر داد و گفت که نیروهای امنیتی عراقی از دو محور عملیات وسیعی را آغاز کرده‌اند.

او گفت که در این عملیات جنگنده‌ها و بالگردهای ارتش عراق نیز حضور دارند و هدف از آن پاکسازی ۱۵ کیلومتر از مرز استان دیالی با استان صلاح‌الدین است.

پس از آزادسازی شهر موصل و پایان خلافت ادعایی داعش در تاریخ ۱۹ تیر ماه ۹۶ بسیاری از تروریست‌ها در قالب هسته‌های خاموش در مناطق کوهستانی در شرق عراق (رشته کوه حمرین) و مناطق بیابانی در غرب این کشور مخفی شده و هر از گاهی برای انجام عملیات‌های تروریستی اقدام می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.