به گزارش ایکوپرس فرشاد مقیمی در بازدید از شرکت ساپکو با بیان اینکه "تامین به‌موقع و با کیفیت" محور تولید در گروه صنعتی ایران خودروست، پیوستن دوباره تامین و فرایندهای مرتبط با آن را به ساپکو از جمله فرایند برنامه ریزی، اقتصادی و کیفیت، نخستین گام اصلاح فرایندهای این شرکت دانست.
 وی با اشاره به ابلاغیه پنج بندی ماموریت‌های جدید ساپکو تصریح کرد: برای توسعه و پیاده سازی مدل جامع ارتباط با تامین کنندگان، نظام مند ساختن پرداخت‌ها، تدوین دستورالعمل و شاخص‌های تعیینMRP  (تسهیم سهم سازندگان) و تشکیل کمیته راهبردی تعیین قیمت قطعات در ساپکو، لزوم حضور تمامی فرایندهای تامین بطور متمرکز در این شرکت احساس می‌شد.

فرشاد مقیمی خاطرنشان کرد: بر همین اساس، تامین و فرایندهای آن با رویکردی جدید به ساپکو بازمی گردد؛ به گونه‌ای که تعیین MRP خودرو از سوی ایران خودرو و تعیین سهم سازندگان توسط ساپکو صورت خواهد گرفت.
وی همچنین، معماری مجدد زنجیره تامین را برای تعمیق و توسعه خودکفایی قطعات در کشور ضروری برشمرد و از تدوین برنامه اجرایی بازنگری فرایندها و استخراج ریز فعالیت های آن طی دو هفته آینده خبر داد.
مدیرعامل ایران خودرو بازنگری در این فرایندها را با هدف پررنگ ساختن فعالیت‌های طراحی مهندسی، توانمندسازی زنجیره تامین و تعمیق خودکفایی برای انجام پروژه های محصولی ضروری دانست.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با انجام گام های بعدی احیای ساپکو و تقویت طراحی و مهندسی در سطح زنجیره تامین، داخلی سازی در کشور به رویکردی پایدار تبدیل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.