سرهنگ محمدحسن پاشا افزود: با توجه به این‌که وجود گذرنامه برای خروج از کشور لازم و ضروری است؛ لذا شهروندانی که فاقد گذرنامه می‌باشند در اسرع وقت جهت اخذ آن به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) در سطح تبریز و شهرستان ها مراجعه کنند.

وی یادآور شد: داشتن حداقل شش ماه اعتبار گذرنامه در زمان خروج از کشور الزامی بوده و کسانی که درحین خروج از کشور دارای اعتبار زیر شش ماه باشند از خروج آنان خودداری خواهد شد؛ لذا ضروری است هموطنان نسبت به بررسی تاریخ انقضای گذرنامه خود درحین خروج از کشور توجه ویژه داشته باشند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: افرادی که دارای گذرنامه معتبر می‌باشند به منظور اطلاع ازآخرین وضعیت خروجی خود (ممنوع الخروج بودن بدهکاران بانکی، عوارض شهرداری، چکهای برگشتی، بانوان مطلقه، مالیات، دارایی و.....) با در دست داشتن اصل گذرنامه به مدیریت گذرنامه استان واقع در خیابان صائب مراجعه کنند.

سرهنگ پاشا خاطرنشان کرد: باتوجه به طولانی بودن پروسه رسیدگی به گذرنامه‌های مفقوده و مخدوش (حداقل ۲۰روز) لازم است کسانی که دارای مشکلات اعلامی می‌باشند در اسرع وقت جهت تکمیل پرونده ورسیدگی به آن به اداره گذرنامه مراجعه کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان در پایان با بیان این‌که کارشناسان اداره گذرنامه در این ایام آماده پاسخگویی به زائران اربعین حسینی هستند، تاکید کرد: افرادی که گذرنامه خود را تحت شرایط خاص (عدم دریافت کارت پایان خدمت و یا نظریه کمیسیون و....) اخذ کرده و دارای مهر قرمز یکبار خروج می‌باشند جهت تعیین تکلیف و تبدیل آن به خروج سبز به اداره گذرنامه مراجعه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.