روز گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری را ابلاغ و با توجه به اهمیت موضوع در حاشیه آن مرقوم کردند: «سیاستها به قوای سه‌گانه ابلاغ شود. سه قوه موظفند اقدامات را زمانبندی و پیشرفتها را گزارش نمایند».

در همین راستا علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی نظام قانونگذاری از سوی معظم له، گفت: رهبری معظم انقلاب سیاست‌های کلی قانون گذاری را ابلاغ کردند.ضروری است کارهایی که سایر بخش‌ها انجام می‌دهند نسبت‌شان با قوانین و چگونگی کارمدون شود، حتی تصمیماتی که در شوراها اتخاذ می‌شود باید نظام‌مند شود.

وی گفت: اینها همه در سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبر معظم به آن پرداخته شده و ایشان نکات مهمی را پیرامون این موضوعات اشاره داشته‌اند. باید هم سازوکاری فراهم شود هم کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس با همکاری دیگر نمایندگان روی این موضوع کار کند. همچنین باید با قوه قضائیه،‌مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان جلساتی برگزار کنیم که این نسبت‌ها هم در اجرای سیاست‌های کلی و هم در مواردی که ایشان ارائه طریق فرمودند روشن شود..

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: رهبر انقلاب در این سیاست‌ها عنوان کردند که اگر امری می‌خواهد به مجمع ارسال شود باید با نصاب بالا باشد و لازم است تا برای این منظور تغییراتی در آئین‌نامه مجلس ایجاد شود. آقای کاتب در کمیسیون آئین‌نامه روی آن کار کند، ما هم باید جلساتی را با بخش‌ها وقوای مختلف برای این منظور برگزار کنیم و نتیجه آن را اعلام کنیم. 

لاریجانی تاکید کرد: چون رهبر انقلاب فرمودند گزارش باید زمانبندی شده خدمت‌شان ارائه شود این کار را در آینده انجام خواهیم داد و از ایشان تشکر می‌کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.