حمید ورناصری در جمع خبرنگاران در چابهار، اظهار کرد: به هیچ‌وجه در بحث کنجاله ذرت افزایش قیمت نداشته‌ایم. قیمت پایه کنجاله‌ ذرت معادل ۱۳۵۰ هزار تومان است که این قیمت در استان‌های مختلف متفاوت است.

وی با بیان اینکه قیمت کنجاله‌ ذرت در بنادر معادل ۱۳۵۰ هزارتومان و قیمت آن در استان‌ها معادل ۱۶۰۰ هزار تومان است، ادامه داد: این قیمت‌ها به دلیل بعد مسافت و کرایه حمل و نقل در استان خراسان رضوی بالاتر و در استان خوزستان پایین‌تر است.

توزیع ۲۰۰ هزار تن کنجاله‌ ذرت در کشور

ورناصری با بیان اینکه در هفته گذشته حدود ۲۰۰ هزار تن کنجاله‌ ذرت در کشور توزیع شده است، گفت: روند بارگیری کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی در بنادر هم توسط بخش خصوصی و هم توسط دولت ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، یکی از وظایف اصلی شرکت پشتیبانی امور دام تامین ذخایر استراتژیک و راهبردی کشور است که در این رابطه اقدامات زیادی برای تامین این اقلام صورت گرفته است.

او با بیان این که در گذشته نهاده های دام و طیور تنها از بندر امام (ره) به کشور می‌آمد اما اکنون از چهار گوشه کشور واردات انجام می‌شود، تاکید کرد: واردات این محصول از بنادر عباس، چابهار، امیرآباد و نوشهر انجام می‌شود که این امر باعث شده که از ظرفیت‌های بنادری همه استانهای کشور استفاده شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: مصرف کنندگان بر این اساس دیگر لازم نیست که نهاده‌های مورد نیاز خود را حتما از بندر امام (ره) در جنوب کشور خریداری کنند، بلکه می‌توانند آن را از بنادر نزدیک به خود تهیه کنند که این امر منجر به کاهش هزینه‌های حمل و نقل و در نهایت قیمت تمام شده محصول می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط تحریم هنر مجموعه‌های دولت و بخش خصوصی این است که تاب‌آوری خودشان را در مقابل این ترفندها و ابزارهای تحریم افزایش دهند، تصریح کرد: نهاده‌هایی که وارد کشور می‌شود برای تولید ۲.۲ میلیون تن گوشت مرغ، ۸۵۰ هزار تن گوشت قرمز، ۹۰۰ هزار تن تخم‌مرغ و ۹ میلیون تن شیر استفاده می‌شود.

 

ورناصری با اشاره به اهمیت تامین نهاده‌های دامی برای کشور، ادامه داد:حجم سنگینی از واردات نهاده‌های دامی انجام شده است که نتیجه آن آرامش قیمت نهاده‌ها در بازار و دسترسی راحت تولیدکنندگان به نهاده‌های دامی است.

قیمت خرید تضمینی مرغ اعلام شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در پایان با بیان اینکه به دلیل تفاوت قیمت تمام شده تولید مرغ نسبت به  قیمت فروش آن در بازار، ما در حال رسیدگی به قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار هستیم، گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ مازاد کیلویی ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و مرغ بسته‌بندی به قیمت ۱۳ هزار تومان از تولیدکنندگان خریداری می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.