محسن پورسید آقایی ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد انتقادات مطرح شده در خصوص طرح کنترل آلودگی هوا، با بیان این که من متن تذکر  یکی از اعضای شورای شهر در این خصوص را ندیدم، اما شنیدم که یکی از اعضا به این طرح انتقاد دارد، گفت: حتما به موضوعات مطرح شده رسیدگی می‌شود و همچنین رسیدگی می‌کنیم که آمار و اطلاعات با چه مبنایی بوده است.

پلیس نظرات خود را در شورای ترافیک مطرح کند

وی با بیان اینکه قبلا هم گفته بودم که قضاوت باید بر مبنای مستندات و اطلاعات باشد، در مورد انتقاد پلیس نیز به اجرای طرح ترافیک گفت: پلیس لازم است نظرات خود را در شورای ترافیک مطرح کند؛ چرا که اصل طرح در شورای ترافیک به تصویب رسیده و از پیشنهادات جدید نیز استقبال می‌شود. تغییرات در طرح باید در شورای ترافیک مطرح شود.

وی با بیان اینکه اگر هر کسی برای خودش حق وتو قائل شود، کارها بر مدار مدیریت نمی‌چرخد، گفت: پلیس موارد مورد انتقادش را به شهرداری ارائه کرده و طی یک هفته اخیر کمیته‌ای در راستای بررسی ایرادات تشکیل شده است.

 وی با بیان اینکه میزان تردد در کل تابستان در طرح زوج و فرد سابق در سال گذشته ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تردد در روز مخالف پلاک ثبت شده، گفت: امسال در سه ماهه تابستان تعداد خودروهایی که بیشتر از ۲۰ روز مجاز تردد داشتند حدود ۲ میلیون خودرو بوده که نشان می‌دهد مردم مراعات کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آلودگی هوای تهران در تابستان امسال بیشتر به دلیل وجود ازن بوده، گفت: دلیل ازن نیز افزایش ۱.۵ درجه‌ای دمای هوا و کاهش ابر بوده است و اگر کسی می‌خواهد میزان آلودگی هوا را بررسی کند بهتر است میزان CO را که علت ۹۵ درصد تولید آن، خودروها هستند را بررسی کند؛ چرا که بررسی‌ها نشان داده ۲۶ درصد انتشار CO کاهش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.