اطلاعیه باشگاه استقلال در اعتراض به احکام صادر شده توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اطلاعیه‌ای را به شرح زیر صادر کرد:

اولین نکته‌ای که از احکام کمیته انضباطی در نگاه هر هواداری از هر تیمی به چشم می‌آید، تلاش برای ایجاد تعادل در اعمال جریمه و محرومیت است تا هر دو طرف راضی باشند و کمیته انضباطی را متهم به جانبداری نکنند!

طبیعتاً تیم حریف کاملاً راضی است اما استقلال با توجه به عدم رعایت عدالت در این زمینه متضرر شده و خواهان تجدید نظر و احقاق حق خود است. مگر می‌شود هر دو تیم از هر لحاظ درخصوص حوادث یک مسابقه برابر باشند؟

آقای حسن‌زاده می‌گوید رفتارهای احمدزاده جان مردم را به خطر انداخت. یعنی رفتار هیچ بازیکنی از تیم استقلال، خارج از چارچوب معمول در حواشی فوتبال نبوده. آیا جرایم و محرومیت‌های تیمی که رفتار بازیکنش جان مردم را به خطر انداخته، با تیمی که بازیکنش در زمین اعتراض کرده باید برابر باشد؟ پس چگونه است که ما در بازی بعدی باید از خط دفاعی خودمان محروم شویم.

بازیکن یک تیم جان مردم را به خطر انداخته، اما ما مجازات شده‌ایم و احتمالاً در بازی بعدی باید از جواد زرینچه و استراماچونی در خط دفاعی استفاده کنیم. یا تیم را با یک مدافع به میدان بفرستیم!

چگونه است که سیاوش یزدانی یک جلسه محروم می‌شود اما کنعانی‌زادگان با وجود تحریک تماشاگران در شروع درگیری محروم نمی‌شود و یا حکم دست زدن عارف غلامی برای داور با حکم مدافع رقیب که سابقه توبیخ و تذکر کم ندارد، یکی است؟!

باعث تاسف است که با خطای دروازه‌بان حریف در ضربه پنالتی، موقعیت مسلم استقلال در دربی از دست رفته. حالا باید علاوه بر دربی، در بازی‌های بعدی هم متضرر شویم! باشگاه استقلال با جدیت از مقامات فدراسیون فوتبال می‌خواهد که در خصوص بخشی از احکام مبهم صادر شده درباره تیم استقلال تجدید نظر کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.