به گزارش النشره، ولید المعلم وزیر خارجه سوریه در جریان دیدار با محمد علی الحکیم همتای عراقی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، درباره تقویت روابط میان دو کشور به رایزنی پرداخت.

وی اهمیت هماهنگی دائمی میان عراق و سوریه برای مقابله با چالشهای مشترک که در راس آنها مبارزه با تروریسم و دخالت خارجی در امور داخلی دو کشور قرار دارد، را مورد تاکید قرار داد.

المعلم مجددا بر عزم سوریه برای مقابله با تروریسم و آزادسازی همه اراضی سوریه از اشغال خارجی و حضور نظامیان خارجی را مورد تاکید قرار داد و  گفت: کشور برادر عراق هم از این رنج می برد و این نشان دهنده این است که هر دو کشور در یک جبهه قرار دارند.

وزیر خارجه سوریه خواستار رفع موانع در برابر بازگشایی گذرگاههای مرزی میان دو کشور با توجه به آثار مثبت آن بر اوضاع سوریه و عراق و منطقه شد.

از سوی دیگر وزیر خارجه عراق ضمن تبریک موفقیت تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه، بر ضرورت مخالفت با دخالت خارجی در عمل کمیته مذکور تاکید و مراتب ابراز نگرانی شدید و عمیق خود را ابراز داشت و اعلام کرد: عراق نگرانی خود را در قبال طرحهایی که حاکمیت سوریه را نقض می کند، اعلام می دارد. هماهنگی و همکاری دو کشور در همه زمینه ها اهمیت دارد از جمله در موضوع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و نیز روابط عربی-عربی.

وی بر موضع عراق در حمایت از جنگ سوریه علیه تروریسم تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.