«استفان میلر» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه درباره رسوایی مکالمه تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین گفت که رفتار شخصی که محتوای مکالمه ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین را لو داده نزدیک به جاسوسی بوده است.

وی که با شبکه «فاکس‌نیوز» مصاحبه می‌کرد، گفت: «من نمی‌دانم این فرد چه کسی است. تمام آن چیزی که من می‌دانم این است که باید بر روی یک رسوایی واقعی تمرکز کنیم که آن (وجود) خرابکاری عمیق در کشور است.»

مجری فاکس‌نیوز در ادامه این مصاحبه درباره «جو بایدن» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و ارتباط وی با یک شرکت انرژی در اوکراین پرسید که میلر پاسخ داد: «شرکت بریسما که در حال حاضر تحت بازرسی قرار دارد و تعدادی از افراد قدرتمند اوکراینی پشت آن قرار دارند قرارداد ماهانه ۵۰ هزار دلاری با پسر بایدن امضا کرد در حالی که وی هیچگونه تجربه‌ای در زمینه موارد قانونی چه در زمینه قوانین اوکراین و چه قوانین مربوط به گاز طبیعی نداشت.»

بر اساس اطلاعاتی که اخیرا فاش شده، رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی از همتای اوکراینی خود خواسته پرونده قضایی علیه شرکت بریسما را که «هانتر بایدن» پسر جو بایدن عضو هیأت مدیره آن است، پیش ببرد. هرچند ترامپ این موضوع را رد می‌کند، اما ظاهرا ترامپ برای تحت فشار قرار دادن کی‌یف، کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین را تعلیق کرده و تنها زمانی با پرداخت این کمک‌ها موافقت کرده است که زلنسکی به او اطمینان داده دادستان کل اوکراین پرونده بریسما را پیش می‌برد. 

شرکت بریسما به فساد مالی متهم است و به نظر می‌رسد ترامپ تلاش داشته تا از طریق مفسد نشان دادن فرزند بایدن، شخص بایدن را هم بی‌اعتبار کرده و شانس او برای پیروزی در انتخابات را کاهش دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.