هیل گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در یکسری توییت نوشت: همانند هر آمریکایی، این حق من است که با متهم کننده‌ام دیدار کنم به ویژه در زمانی که این متهم کننده یا به اصطلاح افشاگر یک مکالمه دقیق و کامل را با یک رهبر خارجی به روشی کاملا "نامناسب و جعلی" افشا کرده است. آدام شف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفته که من به کنگره دروغ گفته‌ام.

وی در ادامه گفت: دروغ‌های آدام شف به آشکارترین و شوم‌ترین شیوه‌ای که تاکنون دیده شده، ساخته شده‌اند. سوالاتی در بالاترین سطح از تقلب و خیانت مطرح شده است. بعلاوه، من می‌خواهم هم با متهم کننده خود که اطلاعات دسته دوم و سومی را ارائه کرده دیدار کنم و هم با فردی ملاقات داشته باشم که به صورت غیرقانونی این اطلاعات را به افشاگر داده که به شدت نادرست هستند. آیا این فرد از رئیس جمهوری آمریکا جاسوسی می‌کند؟ این اقدام پیامدهای بزرگی را در پی دارد.

ترامپ همچنین در توییت دیگری نوشت: چپ‌های رادیکال و دموکرات‌های بیکاره بزرگترین ضربه را به کشور ما وارد می‌کنند، آنها دروغ می‌گویند و فریب می‌دهند به گونه‌ای که هرگز در تاریخ کشور دیده نشده است، هدف آنها بی‌ثبات سازی آمریکا و انتخابات ۲۰۲۰ است. آنها و رسانه‌های جعلی خطرناک و بد هستند.

او باز هم توییت کرد: آنچه اکنون در اطراف ما مطرح است استیاح است، روز و شب درباره آن حرف زده می‌شود همه اخبار در این باره است بنیانگذاران ما به ندرت سراغ استیضاح می‌رفتند، باید درست عمل کنیم، اجازه دهید مردم رای‌شان را بدهند.

توییتر دیگر ترامپ نیز درباره اقدام وزارت خارجه ازبابت تحقیقات با محوریت ایمیل‌های کلینتون بود که وی نوشت، وزارت خارجه تحقیقات درباره ایمیل‌های کلینتون را آغاز کرده و ۳۳ هزار ایمیل را او حذف کرده که آنها هرگز قادر به پیدا کردن آنها نخواهند بود. این در حالی است که او می‌گوید تمام این ۳۳ هزار ایمیل در مورد عروسی دخترش و یوگا بوده است.

او همچنین خطاب به پلوسی نوشت، نانسی پلوسی و دموکرات‌ها نمی‌توانند بازی استیضاح را ببرند آنها می‌دانستند که نمی‌توانند در ۲۰۱۶ برنده باشند و حالا هم می‌دانند که در ۲۰۲۰ پیروز نخواهند بود و استیضاح تنها ابزاری است که در اختیار دارند، دموکرات‌ها از اینکه کشور را نابود کنند ابایی ندارند. مسیحیان انجیلی هرگز در مورد هیچ مساله‌ای به اندازه برکناری غیرقانونی رئیس‌جمهوری از قدرت خشمگین نبوده‌اند.

این توییت‌ها پس از افشا شدن متن مکالمه تلفنی بین ترامپ و ولودومیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین منتشر شد که باعث شده تا نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تحقیق برای استیضاح رسمی ترامپ شود.

تحقیق برای استیضاح یک نقطه عطف در دوران ریاست جمهوری ترامپ محسوب می‌شود چون اکثریت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا حالا حامی این روند هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.