نمایندگان خارجی و تحلیلگران امنیتی اعلام کردند که چین به منظور آماده شدن برای وخیم‌تر شدن ناآرامی‌ها در هنگ کنگ، استقرار نیروهای امنیتی خود را در این منطقه دوبرابر کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری «رویترز»، ماه گذشته، پکن هزاران نیرو را در مرز با هنگ‌کنگ که از ماه ژوئن (تیر ماه)  با اعتراضاتی مواجه شده است، اعزام کرد.  

سه نفر از نمایندگان آسیایی و غربی به رویترز گفتند که تعداد نظامیان چینی در هنگ‌کنگ از زمان آغاز اعتراضات ضد دولتی دو برابر شده است. آنها تعداد نظامیان چینی را ۳ تا ۵ هزار نیرو برآورد کرده بودند که اکنون این تعداد به ۱۰ تا ۱۲ هزار نیرو افزایش یافته است.

از طرفی، پلیس چین انتظار دارد که خشونت‌ها در خیابان‌های هنگ‌کنگ در روز سه‌شنبه (فردا) و همزمان با هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین افزایش یابد.

«تسه چون چونگ» سرپرست ارشد روابط عمومی پلیس هنگ کنگ روز دوشنبه (امروز) در یک کنفرانس خبری گفت: «یک حمله بسیار  شدیدی وجود خواهد داشت. ما در آستانه خطری جدی هستیم.»

مردم هنگ کنگ چند ماه گذشته در اعتراض به طرح استرداد مجرمین به چین در پارلمان محلی این کشور به خیابان‌ها آمده‌اند.

پکن معتقد است که واشنگتن در دامن زدن به آشوب‌های هنگ کنگ نقش داشته است. اخیراً نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ‌کنگ منتشر شده است.

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بوده است، اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا، به جمهوری چین پیوست. این منطقه، بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.