سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در تشریح نشست امروز این کمیسیون،  گفت: آقای ابراهیم رضایی رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون در ابتدای جلسه، گزارشی از بازدید خود از سایت هسته‌ای نطنز ارائه کرد. وی در توضیح این گزارش گفت که با برداشته شدن گام سوم کاهش تعهدات برجام و محدودیت‌های تحقیق و توسعه روح جدیدی به سایت دمیده شده است، فعالیت‌ها از نو آغاز شده بود و متخصصین کار خود را روی ماشین‌های جدید، ایزوتوپ‌های پایدار و تکنولوژی‌های جدید گداخت شروع کرده بودند.

وی ادامه داد: خانم چنارانی نیز در ادامه جلسه گزارشی از نشست بین‌المجالس آسیایی در عراق ارائه کرد و با توجه به موضوع اربعین و حضور حجم عظیمی از مسلمانان و حتی غیر مسلمانان در کربلا یادآور شد که نیازمند مدیریت و حفظ امنیت جدی هستیم. در همین راستا تصمیم گرفته شد که کمیسیون بازدیدی از مرزهای سفر اربعین داشته باشد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقایان ذوالنوری، کواکبیان، فلاحت پیشه، نجفی، شوشتری، جاسمی، چنارانی، نانواکناری، حسن بیگی، نقوی حسینی، رضایی، علوی، دهقانی، و حضرت‌پور ضمن حضور در جلسه امروز در ارتباط با مسائل مطرح اظهارنظر کردند.

نقوی حسینی یادآور شد: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، در جلسه هفته آینده کمیسیون روز دوشنبه پانزدهم مهرماه حضور خواهند یافت و پیرامون سفر رئیس جمهور به نیویورک، مسائل منطقه، طرح صلح هرمز، تحولات یمن صحبت خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: در ادامه جلسه امروز، برخی از اعضای کمیسیون نسبت به عدم حضور و تأخیر حضور تعدادی از اعضا در جلسه و عدم حد نصاب اعتراض کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.