نمایندگی کشورمان در اتحادیه اروپا در رشته توییتی در واکنش شاره به مقاله انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات در روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت: ذهنیت اروپایی، موعظه‌ای عاری از صداقت است. ایران هرگونه ایفای نقش در حملات آرامکو را اساسا رد می‌کند. درباره نقش ویرانگرتان در یمن بازنگری کنید. همانطور که آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است، ایران هیچ برنامه تسلیحات هسته‌ای ندارد. تکرار داستان‌های دروغین آمریکایی-اسرائیلی را متوقف کنید.

نمایندگی کشورمان ادامه داد: اگر اقدامات ایران نبود، اکنون داعش خشونت طلب -گروه نیابتی تحت حمایت مالی عربستان و متحدانش- بر عراق و سوریه حکومت می‌کرد. حرف‌های دو پهلو نزنید؛ خریدن امنیت به بهای ناامن کردن دیگران، منبع اصلی ناامنی است. امنیت را در داخل منطقه به دست بیاورید.

نمایدگی ایران در اتحادیه اروپا در توییت دیگری ادامه داد: برجام یک توافق ثبت شده در شورای امنیت سازمان ملل و منبع امنیت است. مخالفت با این توافق را متوقف کنید. ایران ملتی پرافتخار با فرهنگی غنی است که برای پیشنهاد دیپلماسی و مشارکت در موقعیت خوبی قرار دارد. این مسئله را درک کرده و تعامل کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.