به گزارش آسوشیتدپرس، «کیم سونگ» روز دوشنبه در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: این به آمریکا بستگی دارد که مذاکرات به یک فرصت یا به اتفاقی برای تشدید بحران تبدیل شود.

نماینده کره شمالی در سازمان ملل همچنین گفت که آمریکا و کره جنوبی به تعهداتی که داده بودند عمل نکرده‌اند. پیونگ یانگ همواره نسبت به رزمایش‌های مشترک کره جنوبی و آمریکا هشدار داده است.

کیم سونگ افزود: وضعیت شبه‌ جزیره کره به گونه‌ای است که هنوز از چرخه تنش‌های فزاینده خارج نشده است. این مساله ناشی از اقدامات تحریک‌آمیز نظامی و سیاسی است که آمریکا به آن دامن می‌زند.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تاکنون سه بار در سنگاپور، ویتنام و مرز مشترک کره شمالی و جنوبی دیدار کرده‌اند اما مذاکرات دو طرف هنوز به نتیجه نرسیده و متوقف شده است.

کره شمالی خواهان کاهش تحریم‌ های آمریکاست اما واشنگتن تاکید دارد که ابتدا پیونگ یانگ باید گام‌هایی را در زمینه خلع‌سلاح هسته‌ای بردارد تا تحریم‌ها کاهش پیدا کند.

وزیر خارجه کره شمالی روز جمعه گفته بود که آمریکا به تعهداتی که داده بود عمل نکرده است اما پیونگ یانگ امیدوار است که رئیس جمهوری آمریکا «انتخاب عاقلانه‌ای داشته باشد و تصمیم جسورانه‌ای اتخاذ کند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.