به گزارش المسیره یمن، سریع افزود: جنگنده های عربستان تنها در ۳۴ نوبت مناطق مختلف استان صعده در شمال یمن را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، یگان های موشکی و توپخانه عربستان نیز روستاهای شهرستان «شدا» واقع در استان صعده را نیز زیر آتش موشک و توپخانه قرار دادند.

این در حالی است که «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز ۲۹ شهریور اعلام کرده بود که حملات پهپادی و موشکی به عربستان را به صورت مشروط متوقف می کنیم و امیدواریم که این اقدام با پاسخ (مثبت) ائتلاف سعودی همراه باشد.

در همین حال، «یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت یمن پیش تر گفته بود: از زمان اعلام آتش بس رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکنون ۲۴ شهروند یمنی در حمله ائتلاف سعودی- آمریکایی کشته شده اند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته شدند.

حملات دقیق موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به مراکز نظامی عربستان و نیروهای وابسته به آن در خاک یمن به کابوسی برای دولت ریاض تبدیل شده و تاکنون نتوانسته مانع این حملات شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.