یازدهمین نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه روز سه‌شنبه نهم مهرماه، با حضور خبرنگاران آغاز شد.

 
سخنگوی قوه قضاییه با تسلیت ایام سوگواری اهل بیت عصمت و طهارت و ایام اسارت خاندان اباعبداله الحسین (ع)، تصریح کرد: برای همه حسینیان و کسانی که در مسیر حضرت اباعبداله الحسین (ع) قدم برمی‌دارند و برای همه زینبیانی که ادامه دهندگان راه زینب کبری (س) هستند آرزوی برخورداری از عنایات و کرامات اهل بیت (ع) را دارم و ان شاءلله همه این عزیزان و به ویژه زائرین اربعین، از برکات این ایام حداکثر بهره را ببرند.
 
وی با بیان اینکه در مجموعه کشور و به ویژه قوه قضاییه قوانین و مقررات ابراز اصلی تحقق و اجرای عدالت است، گفت: برای اجرای عدالت نیازمند قانون، مجری شایسته و قاضی عادل و فرهیخته هستیم.
 
سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌هایی که می‌بایست به تصویب ریاست قوه قضاییه برسد به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.
 
وی با اشاره به اینکه «لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت زنان در برابر خشونت» به دولت ارسال شده است، افزود: یکی از لوایح بسیار مهمی که تدوین و به دولت ارسال شده لایحه ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری است که تصویب آن در دولت و مجلس مشکلات فراوانی را حل خواهد کرد، قوه قضاییه این لایحه را نهایی کرده است.
 
اسماعیلی ادامه داد: همچنین لایحه نحوه اداره و بهره برداری از آپارتمان‌ها که جزو لوایح کاربردی است که تدوین آن در قوه قضاییه به اتمام رسیده است.
 
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: ۱۵ لایحه و دستورالعمل دیگر نیز از سوی معاونت حقوقی قوه قضاییه تدوین شده و مرحله نهایی تصویب خودش را در قوه قضاییه سپری می‌کند.
 
وی با بیان اینکه ۱۹ لایحه و دستورالعمل دیگر در حال تدوین توسط معاونت حقوقی قوه قضاییه است، خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها بیانگر است بتوانیم با تهیه قوانین و دستواالعمل‌های مورد نیاز فرآیند دادرسی و احقاق حق و اجرای عدالت را تسریع نماییم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.