حجت الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی صادقی» صبح سه‌شنبه در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان سپاه با اشاره به ویژگی‌های برجسته نهضت امام حسین (ع) و عاشورا که آن را نسبت به سایر رخدادها ممتاز ساخته است، اظهار داشت: عاشورا طلوعی بی‌غروب و شروعی بی‌پایان است که "قداست و معنویت"، "ماندگاری" و "اثرگذاری" از وجوه برجسته این حماسه عظیم و ماندگار به شمار می‌رود.

وی افزود: هر اقدامی که رنگ الهی بگیرد هم قداست و ارزش پیدا می‌کند و هم ابدی و ماندگار می‌شود که شاهد مثال بارز آن نهضت امام حسین (ع) است، در عصر حاضر نیز انقلاب شکوهمند اسلامی و دفاع مقدس را می توان نام برد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تصریح کرد: خداوند متعال را شاکریم که با وجود تمامی تلاش‌های جبهه استکبار، انقلاب اسلامی با اقتدارتر از گذشته به سمت اهداف و آرمان‌های والای خود در حرکت است و قلب‌های ملت‌ها را فتح و حاکمان ستمگر را متزلزل کرده و گام دوم انقلاب اسلامی را با حکمت و آمادگی بیشتری آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی نه تنها زنده و در حال پیش روی بلکه زنده کننده و در حال پیش بری سایر ملت ها است و در توفیقات و دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی سپاه و بسیج نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی دشمنی و توطئه‌های استکبار علیه سپاه را از افتخارات این نهاد انقلابی و مردمی توصیف کرد و ادامه داد: بنابر مبانی دینی ما، هرچه شیطان از ما عصبانی‌تر باشد و دشمنی‌اش بیشتر شود نشان دهنده حرکت درست و مورد رضایت بیشتر خداوند متعال  است.

نماینده ولی فقیه در سپاه مهمترین عامل اقتدار انقلاب اسلامی و سپاه را تعبد مبتنی بر تعقل و تقوای دینی عنوان و تصریح کرد: تمامی توفیقاتی که تاکنون حاصل شده است در پرتو معنویت و پیوند با ارزش‌ها و فضائل دینی است؛  بنابراین بر همگان واجب است همراه با ارتقای آمادگی‌های نظامی و ابزارها، بیشترین همت خود را برای تقویت و ارتقای معنویت فردی و سازمانی بکار گیرند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری فکری و عملی نسبت به معنویت و ارزش‌ها در گام دوم انقلاب اسلامی از اهمیت و ضرورت بیشتری برخوردار است، عنوان کرد: اولویت اول و محور همه تلاش‌های سپاه و آحاد فرماندهان و مسئولین می‌بایست توجه به این مهم قرار گیرد.

وی قوام و توفیقات سپاه را بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، "معنویت" دانست و خاطرنشان کرد: آینده انقلاب، نظام و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اهداف و آرمان‌های بزرگی همچون تحقق تمدن اسلامی و آماده کردن عالم برای نهضت ظهور تنها با معنویت حاصل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه معنویت را حیات وجودی و برخورداری از بصیرت سیاسی را عین معنویت توصیف و تاکید کرد: سپاه در جبهه انقلاب و برابر دشمنان مستکبر بی‌طرف نیست، اما هیچگاه هزینه جناح‌بندی‌ها و جریان‌های سیاسی نمی‌شود.

ایران هندسه قدرت را بهم ریخته است

هم‌چنین باشگاه خبرنگاران نوشت: 

سردار وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در مراسم آغاز سال تحصیلی این دانشگاه که صبح امروز در محل این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی ما همزمان با مقطعی شد که اقتدار بیشتری از ایران به جهان نشان داده شد.

اهم اظهارات سردار وحیدی در ادامه می آید:

* امروز ما در نقطه عطف قرار داریم که در آن دشمن می‌خواهد با فشار ایران را به زانو در بیاورد، اما پیروزی‌های درخشانی که توسط رزمندگان اسلام در جغرافیای مختلف به وقوع پیوست و توانمندی‌هایی که عرضه شد تمام کارشناسان غربی را به وحشت انداخته و محاسبات آنها را بهم ریخت.

* قدرتی که تصمیم می‌گیرد با هواپیمای آمریکایی درگیر شود و آن را سرنگون سازد، یا کشتی انگلیسی را تصرف کرده و آن را در برابر همه وجدان‌های بیدار اعلام کند و یا اراده‌ای دارد که علی‌رغم همه پارامترهای مادی، مذاکره را نمی‌پذیرد، بیانگر آن است که ایران هندسه قدرت را بهم ریخته است.

* این اراده اعلام می‌کند با وجود اینکه تمام پارامترها می‌گوید ایران باید مذاکره کند، اما دست رد به سینه طرف مقابل زده می‌شود، یعنی هندسه قدرت بهم ریخته شده است.

* این ایام یکی از همان نقاط عطف است و کشورهای منطقه که ظالمانه عمل کردند امروز درخواست عذرخواهی از ایران را دارند تا عواطف جمهوری اسلامی را به سمت خود بکشند.

* برخی‌ها می‌گویند اروپایی‌ها در این فشارها تأثیر ندارند، اما در همین موضوع استاکس‌نت ۶ دستگاه جاسوسی اروپایی و آمریکایی با هم همکاری داشتند؛ ما در شرایط سختی قرار داریم و به همین دلیل وظایف ما خیلی بیشتر شده است، چرا که خداوند دست قدرت خود را دوباره از ایران نشان داده است.

* ما وقتی در این شرایط هستیم به حقانیت راه خود بیش از پیش اعتماد می‌کنیم؛ امروز بعد از گذر از مسائل مختلف به این نقطه عطف رسیدیم و باید به این موضوع در دانشگاه عالی دفاع ملی توجه کنیم. ما در دانشگاه فقط نباید دنبال انتقال دانش باشیم، بلکه باید جریان حرکت رو به جلو کشور را سرعت دهیم، ما وقتی تولید قدرت کردیم باید از آن برای حرکت جهان استفاده کنیم.

* ما باید در جهت دانشگاه عالی دفاع ملی تمدن ساز باشیم و برای این موضوع به فکر دانشجویان نیاز داریم، مهم این است که تفکر انقلابی و بینش حرکت در افق‌های بلند را داشته باشیم، رهبر معظم انقلاب این دانشگاه را هسته سخت دانستند و ما باید به این فرمایش توجه و به مبانی آن عمل کنیم.

سردار فدوی: حتی دشمنان قسم خورده انقلاب هم به توانمندی نیروهای مسلح کشورمان اذعان دارند

سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس دردر مصلای خمین از سری اجلاسیه‌های فرعی کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: حتی دشمنان قسم خورده انقلاب هم به توانمندی نیروهای مسلح کشورمان اذعان دارند.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، سردار فدوی افزود: عزت و افتخار نظام اسلامی مرهون رهبری امام (ره) و ولایت پذیری عاشقانه شهدا و رزمندگان بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.