«خالد بن فرحان آل سعود» شاهزاده مخالف رژیم سعودی گفت: تعیین محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به عنوان شاه عربستان در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی در توییتی نوشت: روزهای آینده شاهد اعلام پادشاهی آدمک خائن محمد بن سلمان خواهیم بود. نقشه او مبتنی بر همکاری و هماهنگی با سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) بود.

این شاهزاده سعودی افزود: این نقشه که اجرا خواهد شد، حاوی تغییر گارد شخصی پادشاه و جایگزین کردن مزدوران (شرکت امنیتی خصوصی آمریکایی) بلک واتر به جای آنها خواهد بود. هدف از این کار تهیه مقدمات برای اعلام پادشاهی خائن مزدور به پادشاهی سرزمین حرمین شرفین است.

صبح روز یکشنبه ۲۹ سپتامبر، رسانه های سعودی رسما کشته شدن عبدالعزیز الفغم محافظ شخصی شاه سعودی را اعلام کردند که مشهور بود که همواره شاه را همراهی می کند. این رسانه ها اعلام کردند که الفغم به ضرب گلوله دوستش ممدوح بن مشعل آل علی به خاطر اختلاف شخصی کشته شد.

رسانه های سعودی جزئیات بیشتری ارائه نداند، اما کاربران در شبکه های اجتماعی درخصوص علت کشته شدن او شک و تردید دارند.

خبرگزاری دولتی سعودی نوشت که ممدوح بن مشعل آل علی بعد از خودداری از تسلیم شدن به مراجع امنیتی، کشته شد. نیروهای امنیتی محل حضور ممدوح را محاصره کردند که او تسلیم نشد و اقدام به تیراندازی کرد و درمقابل نیروهای امنیتی نیز به تیراندازی او پاسخ دادند.

در همین راستا، سعد الفقیه دیگر شخصیت مخالف رژیم سعودی گفت: محمد بن سلمان در قتل سرتیپ عبدالعزیز الفغم دست دارد.

وی افزود: این بن سلمان بود که عملیات قتل الفغم را ترتیب داد؛ خصوصا که داخل کاخی به قتل رسید که بن سلمان در آنجا بود. ممدوح بن مشعل آل علی نیز همراه الفغم بود که مسئولان سعودی اعلام کردند که او قاتل است.

الفقیه تصریح کرد: قاتل الفغم و آل علی یکی بوده است؛ بدون اینکه روش شود که چرا محافظ شخصی شاه هیچ گونه مقاومتی در جریان کشته شدن خودش نکرده است.

شک و تردیدها همچنان درباره این حادثه پا برجاست است و بسیاری داستان رژیم سعودی درباره قتل الفغم را قبول نکرده اند.

در سایه این وضعیت، همگان از دفن جسد الفغم در شهر مکه مکرمه بدون حضور رسمی سران حاکم و مسئولان این شهر شوکه شده اند.

بعد از گذشت دو روز از قتل الفغم، سوالات زیادی مطرح شد که چرا ملک سلمان درخصوص تسلیت مرگ محافظ شخصی خود بی توجهی کرده یا مراسم تسلیت در کاخ برای «محافظ شاهان» سعودی برگزار نکرده است زیرا الفعم از دوره عبدالله بن عبدالعزیز شاه اسبق سعودی در جرگه محافظان شاهان سعودی بود.مدت زیادی گذشت تا در نهایت خبرگزاری دولتی سعودی تصاویری را منتشر کرد که شاه سعودی را در جریان دیدار با خانواده الفغم نشان می داد.

این درحالی است ملک سلمان هیچ گونه اظهار نظری درباره کشته شدن فرد نزدیک به خود و حفاظت کننده جانش بیان نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.