سردار عباسعلی محمدیان پیش از ظهر سه شنبه به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۰ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک است که پنج تن بوده و گفت: آمار کشفیات حشیش در نیمه نخست امسال یک تن و کشفیات هروئین بیش از ۳۰۰ کیلوگرم بوده است.

فرمانده انتظامی استان البرز اضافه کرد: مجموع شیشه و مرفین کشف شده در بازه زمانی مربوطه نیز حدود ۴۰۰ کیلوگرم بوده است.

سردار محمدیان در بخش دیگری به دستگیری ۲۲۴ قاچاقچی در نیمه نخست سال جاری، گفت: بیش از ۱۳ هزار معتاد و توزیع کننده مواد مخدر نیز در استان جمع آوری شد که برخی تحویل مراجع قضائی و تعدادی دیگر راهی کمپ های ماده ۱۵ شدند.

تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی در استان البرز نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشتوی با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال با هدف شناسایی نقاط آلوده بیش از ۱۸۰ عملیات پاکسازی و دستگیری معتادان و توزیع کنندگان مواد مخدر در سطح استان انجام شده است، گفت: در این راستا ۶۸ خانواده شناسایی شده که بومی استان نبودند که به استان های محل سکونت خود فرستاده شدند و نقاط محل سکونت آنها در البرز پلمب شد.

فرمانده انتظامی استان البرز در خصوص اقاداماتی که برای کاهش آمار تصادفات در نیمه نخست امسال انجام شده است، گفت: ۱۷۰ نقطه حادثه خیز اصلاح شده است.

سردار محمدیان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۹۰ فقره تصادف فوتی گزارش شده است، گفت: در این خصوص نسبت به سال گذشته با ۱۲ درصد کاهش رو به رو هستیم، در مجموع تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی نسبت به سال قبل ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی ضمن ابراز تاسف از اینکه عمده تصادفات در شهر کرج مربوط به عابران پیاده بوده است، گفت: در جلسه با شهرداری کرج مباحثی از جمله نصب پل های بیشتر و یا کانال های عبور عابر پیاده را مطرح کرده ایم، از طرفی قرار است کنترل سرعت خودروها با جدیت بیشتری دنبال شود.

در نیمه نخست سال جاری یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر مواد سوختی خارج از شبکه در استان البرز کشف شده استفرمانده انتظامی استان البرز در بخش دیگری به وضعیت کشفیات حوزه قاچاق اشاره کرد و گفت: کشفیات نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۵ درصد افزایش داشته است.

سردار محمدیان در ادامه میزان کشفیات مواد سوختی خارج از شبکه را بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر اعلام کرد.

وی در بخش دیگری به آخرین وضعیت راه اندازی کمپ ماده ۱۶ در استان البرز اشاره کرد و گفت: استاندار البرز در این خصوص با دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جلسه داشته و برای ساخت کمپ اعلام آمادگی کرده است، زمین در چند نقطه شناسایی شده امید است هرچه سریعتر این مهم عملیاتی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.