حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور که برای شرکت در هفدهمین دوره اجلاس دادستان‌های کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای به شهر بیشکک پایتخت قرقیزستان سفر کرده است، عصر امروز در سخنرانی خود در این اجلاس به گزارشی از وضعیت مبارزه با مواد مخدر در ایران پرداخت.

دادستان کل کشور در سخنان خود با اشاره به همسایگی ایران و افغانستان و با بیان اینکه این کشور پس از حضور نیروهای نظامی و ائتلاف تبدیل به قطب تولید مواد مخدر شده است گفت: میزان تولید و توزیع مواد مخدر قبل از حضور نیروهای ناتو و ائتلاف در افغانستان دویست تن بود که بر اساس آمار دفتر جرم و مواد مخدر سازمان ملل متحد پس از حضور آنان به ده هزار تن یعنی پنجاه برابر رسیده است که در حال حاضر به تولید مواد مخدر صنعتی مبادرت می‌ورزند.

وی گفت: ما در راه مبارزه با مواد مخدر تاکنون سه هزار و هشتصد و چهارده شهید داده و دوازده هزار نفر نیز جانباز داشته‌ایم. همچنین سالانه بیش از سیصد میلیون دلار بابت طرح‌های مبارزه با مواد مخدر در ایران هزینه می گردد.

دادستان جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با گستردگی شبکه تولید و توزیع مواد مخدر داشتن یک عزم همگانی و جدی از سوی کشورها را ضروری اعلام کرد و افزود: در این خصوص اهتمام و همکاری همه کشورها برای جلوگیری از این بلای خانمانسوز ضروری است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.