سخنگویی وزارت امور خارجه، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اظهارات مداخله‌جویانه و اتهامات و ادعاهای دبیرکل ناتو درخصوص برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و توان دفاعی موشکی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران این اظهارات مداخله‌جویانه از سوی قدرت‌ها و نهادهای امنیتی خارجی در امور داخلی کشورها و منطقه خلیج فارس را محکوم می‌کند. 

وی ادامه داد: ایران بر این باور است که هر گونه دخالت در ترتیبات امنیتی منطقه توسط بیگانگان، خود عامل ایجاد و تشدید ناامنی و تنش‌آفرینی در منطقه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به دبیرکل ناتو اظهار داشت: دبیرکل ناتو به جای دخالت در امور منطقه، پاسخگوی آثار مخرب دخالت‌های این نهاد نظامی در خاورمیانه و غرب آسیا باشد که نتیجه‌ای جز کشتار غیرنظامیان، تقویت تروریسم، افزایش تولید مواد مخدر، ویرانی و افزایش ناامنی در پی نداشته و آثار ویرانگر آن را تاکنون در ناامنی و بی‌ثباتی برخی کشورهای منطقه شاهد هستیم.

موسوی با تاکید بر اینکه معتقدیم امنیت خاورمیانه باید توسط کشورهای منطقه و بدون حضور نیروهای خارجی تامین شود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون هر کشور مستقل دیگری در جهان برای خویش حق برخورداری از برنامه‌های متعارف دفاعی را قائل بوده و در همین راستا برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران از ماهیتی دفاعی و بازدارنده برخوردار است و ابراز نگرانی‌های بی‌مورد، تاثیری بر سیاست کشورمان در حفظ و تقویت برنامه دفاع موشکی نخواهد داشت.

«ینس استولتنبرگ»، دبیرکل ائتلاف «ناتو» در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه ضمن اتهام‌زنی به ایران ادعا کرد: «همه اعضای ائتلاف ناتو به شدت از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه، حمایت این کشور از گروه‌های تروریستی و برنامه موشکی آن نگران هستند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.