وزیر راه و شهرسازی قبلا اعلام کرده بود که امسال فروش اینترنتی بلیت هواپیما ویژه ایام اربعین ممنوع است و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و پلیس فتا به‌شدت با آن برخورد می‌شود.

اما امروز و در حاشیه جلسه هیات دولت ضمن اعلام خبر فروش اینترنتی بلیت های هوایی اربعین گفت: برای فروش اینترنتی بلیت های هوایی نجف و بغداد ضوابطی تعیین شده است تا مردم گرفتار مشکلات هر ساله نشوند که فکر می‌کنیم اثر بخشی خود را داشته است.

تا یک هفته پیش قرار بود اجازه فروش اینترنتی بلیت پروازهای اربعین به سایت‌ها داده نشود و شرکت های هواپیمایی از طریق دفاتر رسمی خود بلیت فروشی کنند. اما این تصمیم تغییر کرد و قرار شده است در صورت پذیرش مسئولیت سایت‌های فروش اینترنتی بلیت هواپیما از سوی ایرلاین‌ها، مانند سالهای گذشته بلیتهای اربعین به صورت اینترنتی هم به فروش برود.

بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد سایت‌هایی که مجوز فعالیت از سازمان هواپیمایی را دارند و از ایرلاین‌ها مسئولیت آن‌ها را برای فروش اینترنتی بلیت هواپیما بپذیرند، بتوانند به فروش اینترنتی پروازهای اربعین بپردازند.

تاکنون بیش از ۵ ایرلاین ایرلاین مجوز پرواز اربعین را از سازمان هواپیمایی دریافت کرده اند و چند ایرلاین دیگر نیز در حال اخذ مجوز هستند.

برای بلیت پروازهای اربعین طی روزهای ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه نرخ ثابت ۲.۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و سازمان هواپیمایی اعلام کرده است که با هر گونه گرانفروشی مقابله می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.