به گزارش هیل، نسخه ای که کاخ سفید از تماس تلفنی ترامپ و «ولودیمیر زیلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین و شکایت افشاگر این تماس منتشر کرد، دامنه تلاش های جولیانی شهردار سابق نیویورک را برای خدشه دار کردن وجهه «جو بایدن» نامزد دموکرات ها برای تامین منافع ترامپ روشن کرد.

دخالت جولیانی، مقامهای جمهوریخواه را ناامید کرده و شهردار سابق را در میانه تحقیقات استیضاح ترامپ از سوی دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا قرار داده است.

یک مقام سابق آمریکایی - که خواست نامش فاش نشود - دخالت جولیانی در بحث های مربوط به اوکراین «هشدارآمیز» توصیف و توضیح کرد، این امر می تواند ابهاماتی را برای یک کشور خارجی درباره این که چه کسی نماینده منافع آمریکا است، به بار آورد.

وی گفت، به طور معمول، اعضای وزارت خارجه از این دسته از کارکنان متنفر هستند.

نمایندگان جمهوریخواه نزدیک به ترامپ، علنا راهبرد جولیانی در حضور مداوم در رسانه ها را زیر سووال برده اند.

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه هفته پیش به خبرنگاران گفت: جولیانی چیزهای زیادی می گوید و مطمئن نیستم که با حضور در تلویزیون هر ۱۵ دقیقه یک بار، کمکی به رئیس جمهور کند.

جولیانی در دفاع از خود در مصاحبه با هیل گفت: اهمیتی نمی دهم که  آنها (منتقدان) راهبرد من را نمی پسندند. آنها راهبرد من را دردفاع از او (ترامپ) در مقابل تحقیقات «رابرت مولر» (بازرس ویژه پرونده روسیه) دوست ندارند. اما وقتی این ماجرا تمام شود، اگر این بار به کاخ سفید بروم برای من دست خواهند زد.

کارشناسان حقوقی می گویند جولیانی با توجه به عملکردش در رسوایی اوکراین، با تهدیدهای احتمالی در رابطه با تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا مواجه است.

ترامپ در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود او را تحت فشار قرار داده تا درباره «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ درباره نقش احتمالی در اقدامات غیرقانونی اوکراین تحقیق کند.

فرد افشاگر تماس تلفنی ترامپ،  در شکایت خود هشدار داد مقام های آمریکایی نگران هستند که جولیانی امنیت ملی را به دلیل تصمیماتی که در خدمت ایجاد کانال مستقیم ارتباطی بین ترامپ و مقامات اوکراین بوده است، دور بزند.

سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکایی با صدور احضاریه ای در روز دوشنبه از جولیانی خواسته اند مجموعه ای از اسناد و مدارک را درباره تلاش هایش برای متقاعد کردن اوکراینی ها برای تحقیق درباره اتهامات بایدن وخانواده او ارائه دهد.

این درخواست بخشی از تلاش کمیته های مذکور در پیگیری آغاز رسمی تحقیقات درباره استیضاح ترامپ  است.

اگر جولیانی توجهی به این احضاریه ای نکند، دموکرات ها گزینه های دیگری خواهند داشت که شامل فراخواندن جولیانی به دادگاه برای تقویت احضاریه خود است.

آنها  همچنین می توانند پیش نویس طرح استیضاح را علیه ترامپ به دلیل مانع تراشی و استفاده از خودداری جولیانی از پاسخ به درخواست ها به عنوان شاهدی برای تقویت موضع خود ارائه دهند.

کاخ سفید از پاسخگویی به سووال هیل درباره احساسات ترامپ درباره نقش جولیانی در رسوایی اوکراین خودداری کرده اما به نظر می رسد ترامپ از عملکرد وکیل خود راضی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.