سرگئی لاوروف روز چهارشنبه در نشست عمومی کنفرانس باشگاه سیاسی والدای که در شهر بندری سوچی در ساحل دریای سیاه در حال برگزاری است این مطلب را بیان کرد.

آمریکا واداشتن ایران به تسلیم را هدف قرار داده است و ما معتقدیم چنین سیاستی کوته بینانه است

وی افزود: متاسفانه شاهد هستیم که واشنگتن می‌خواهد از هر راه ممکن از جمله سیاه‌نمایی و منزوی کردن، ایران را وادار به تسلیم کند؛ فکر نمی‌کنم که چنین سیاستی خردمندانه باشد.

تروییکای آستانه مانع از کارشکنی در کار کمیته قانون اساسی سوریه می‌شود

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری گفت: تروییکای آستانه شامل روسیه، ایران و ترکیه مانع از تلاش‌ها برای کارشکنی در روند کار کمیته قانون اساسی سوریه خواهند شد.

وی با بیان اینکه کار بسیار دشواری (پس از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه) در پیش است که دشوارتر از اقدامات پیشین خواهد بود، اظهار کرد: پس از این معارضان سوری و نمایندگان دولت سوریه با مشارکت هیات‌هایی از جامعه مدنی این کشور در پشت یک میز خواهند نشست.

وی ادامه داد: آنها باید درباره اصلاحات قانون اساسی توافق کنند و قانون اساسی جدید باید زیربنایی برای انتخابات آتی سوریه باشد.

روسیه علاقه مند به حفظ حضور خود در سوریه است

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری گفت: روسیه علاقه‌مند به حفظ حضور خود در سوریه است و برای تحقق این خواسته موافقت دولت قانونی سوریه را گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه روسیه برحفظ پایگاه‌های پشتیبانی دریایی ترتوس و حمیمم علاقه‌مند است،‌ افزود: ما از این حضور برای اهدافی که اعلام کردیم، استفاده می‌کنیم؛ هیچ تلاشی برای تحمیل اراده خود و واداشتن کسی به انجام اقدامات براساس نسخه‌ای که ما اعلام می‌کنیم در سوریه نخواهید دید.

وی این را نیز گفت که نشانه‌هایی از برتری عقل و منطق در تماس‌هایی که روسیه با کشورهای غربی در مورد مساله سوریه دارد به چشم می‌خورد.

باشگاه سیاسی بین‌المللی «والدای» سال ۲۰۰۴ به منظور ایجاد میدانی برای مباحثه همانند داووس سوییس و در رقابت با این کنفرانس بین‌المللی غربی تاسیس شد.

این باشگاه سیاسی با جذب صاحبنظران از ۶۲ کشور جهان نشست‌های خود را سالانه و منظم برگزار می‌کند و به عنوان گردهمایی بین‌المللی ارائه کننده دیدگاه‌های مستقل سیاسی یا همگرا با روسیه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.