منابع بسیار آگاه در بغداد به ایندپندنت عربی گفتند، دولت آمریکا درخواستی عراقی که سه بار تکرار شده و درباره امکان استقبال از عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در کاخ سفید و دیدار با دونالد ترامپ بوده را رد کرده است.

به گفته این منابع، دولت آمریکا به نظر می‌رسد از اینکه عادل عبدالمهدی در مناقشه کنونی‌ آمریکا با ایران در منطقه طرف ایران را گرفته، خشمگین است.

در حالی که برهم صالح،‌ رئیس‌جمهوری عراق اخیرا در کاخ سفید میهمان ترامپ بود و در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در کنار ترامپ نشست و رایزنی کرد اما عادل عبدالمهدی در چین بود و توافقنامه‌های اقتصادی را به امضا می‌رساند که به منافع شرکت‌های آمریکایی در عراق ضرر می‌زنند.

همچنین نخست وزیر عراق موضع خود را درباره دست داشتن اسرائیل در حملات هماهنگ‌ شده علیه انبارها و تاسیسات نظامی حشد شعبی در عراق علنی کرده و دیگر نمی‌گوید دست داشتن اسرائیل در این حملات بعید است. به این ترتیب موجی از جنجال را به راه انداخته که ممکن است موجب ایجاد مواضعی جدید در چارچوب درگیری ایران و آمریکا شود.

نخست وزیر عراق قبلا بارها دست داشتن اسرائیل در این حملات را تکذیب کرده بود اما روز دوشنبه تاکید کرد تحقیقات نتایجی عکس را نشان می‌دهند.

به گفته عبدالمهدی، شاخص‌ها در منطقه بیان می‌کنند هیچ کس جز اسرائیل خواهان جنگ در منطقه نیست.

ارتش رژیم صهیونیستی اظهارات عبدالمهدی را رد کرد و گفت، درباره مواضعی که از رسانه‌های خارجی مطرح می‌شوند اظهار نظر نمی‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.