پایگاه ردیابی دریایی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها در واکنش به ادعای جدید مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره نفتکش آدریان دریا، پیامی در صفحه توئیتر خود منتشر کرد و نوشت: «آقای پمپئو، این چیزی نیست که ما گفتیم. ما گفتیم که انتقال نفت هنوز قابل تایید نیست و ما هنوز نمی‌توانیم انتقال نفت را تایید کنیم. آنچه شما گفتید به اعتبار ما لطمه می‌زند. ما یک شرکت آمریکایی هستیم».

این پایگاه همچنین در توئیت دیگری افزود: «به علت توئیت {پمپئو}, ما تصمیم گرفته ایم دیگر آدریان دریا ۱ را به شکل قابل مشاهده برای عموم ردیابی نکنیم. از الان به بعد، پوشش مسیر حرکت این نفتکش فقط برای کاربران ویژه ما قابل رویت است. این {توئیت پمپئو}, استفاده نابجا از نام تجاری ما بود که به شهرت ما خدشه وارد کرد.»

وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با انتشار یک تصویر ماهواره‌ای، مدعی شده بود که نفتکش آدریان دریا ۱ (گریس ۱) در حال تحویل محموله نفتی خود به سوریه است. تصویر ماهوار‌ه‌ای که پمپئو منتشر کرده، ظاهرا نشان می‌دهد که محموله آدریان دریا در نزدیکی سواحل سوریه و پالایشگاه «بانیاس»، در حال انتقال به نفتکش کوچکتری به نام «جاسمین» است. اما موضع این سامانه که مسیر حرکت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها را دنبال می‌کند نشان می‌دهد که ادعای پمپئو نادرست است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.