کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران در فقدان مجید فرازمند، فیلمنامه نویس باسابقه سینمای ایران بیانیه ای را منتشر کرد که بدین شرح است: 

«مردی که تا آخرین نفس کنار همکاران نویسنده‌اش بود

مجید فرازمند نویسنده خوش‌ذوق، حرفه‌ای و عضو فعال کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران پس از تحمل یک دوره طولانی رنج و مرارت ناشی از بیماری، سحرگاه دیروز درگذشت.

مجید فرازمند متولد ۱۳۲۴ به نسلی تعلق داشت که با تحصیلات عالی و سال‌ها کوشش و تلاش بی‌وقفه در فراگیری و کسب معرفت و دانش به مرزی از پختگی و مهارت می‌رسد و پس از آن به شکل حرفه‌ای و مستمر، نوشتن را برگزید. کارنامه او طیف وسیع و متنوعی از موضوعات و مفاهیم را در بر می‌گیرد که نشان از خلاقیت و ذوق و مهارت نویسنده‌ای آگاه و توانا دارد. 

فرازمند پس از تجربه نگارش و کارگردانی فیلم‌های تلویزیونی به شکل حرفه‌ای در سینما به فعالیت ادامه می‌دهد. نگارش فیلم‌نامه‌های «۱۳گربه روی شیروانی داغ»، «دشمن»، «دلقک»، «بمانی هفتم» و «راز سر به مهر» بخشی از آثار اوست که با همکاری و مشارکت همسرش فرزانه شبانی نوشته شده‌اند.

خانواده سینمای ایران سوگوار نویسنده‌ای است که پایبند به ارزش‌ها و فضایل اخلاقی بود؛ تصویری که از او در ذهن یکایک ما نقش بسته، سرشار از ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که به آسانی از یاد نمی‌روند. او به دور از هیاهو و جنجال و حاشیه زیست. تشنه شهرت نبود. خلق‌وخو و اصالت تبار باختری‌اش را یک دم رها نکرد. درستکار و راستگو و شریف بود. صبور بود و اهل گذشت و به‌شدت متواضع. او به‌ همراه همسرش به‌عنوان یکی از اعضای کانون فیلم‌نامه‌نویسان، در تمامی مراحل شکل‌گیری کانون و فعالیت‌های صنفی حضوری فعال و نقشی موثر ایفا کرد. در سخت‌ترین شرایط روحی از پا نیافتاد. مسئولیت‌پذیر و متعهد بود. اعضای کانون به یاد دارند که در آخرین جلسه مجمع عمومی فیلم‌نامه‌نویسان، با آن‌که نیمی از بدنش از کار افتاده بود اما با ویلچر در جلسه حاضر شد و آشکارا نشان داد که نسبت به تقدیر، حیات و استمرار فعالیت تنها تشکل صنفی فیلم‌نامه‌نویسان دغدغه دارد. تصویر باشکوه حضورش، عزم ما را برای ارتقا و رشد این نهاد صنفی دوچندان ساخت.

کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران درگذشت این هنرمند محجوب و خوش‌نام را به خانواده سینما و جامعه هنری کشور تسلیت عرض می‌کند و برای همسر پرمهر و فداکارش سرکار خانم فرزانه شبانی که عضو شورای مرکزی کانون است صبر و شکیبایی آرزومندیم. با او عهد می‌بندیم که یادش را همچنان گرامی خواهیم داشت.»

مراسم ختم فرازمند از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ روز جمعه ۱۲ مهر در مسجد رسول اکرم واقع در میدان کاج برگزار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.