سردار سلامی در آئین افتتاح تقاطع آزادگان اراک که توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ساخته شده گفت: ظرفیت های کشور وسیع و استعدادها فوق العاده بالاست و در عین حال نیازها زیاد و انگیزه ها قوی است. انگیزه و تلاش ما فقط برای اینکه چشمان دشمنان مان بی رمق و دلهاشان ناامید شود نیست، اگر دشمن هم نداشتیم باید کشورمان را آباد می کردیم. ما می توانیم جزو قدرت های چشم نواز عالم باشیم. شهرها و روستاهای ما باید آباد، زیبا و درخشان و مردمان ما باید عزیز و شریف و سربلند باشند.

وی با اشاره به دیدار روز گذشته با رهبر معظم انقلاب افزود: ایشان در این دیدار فرمان‌هایی را صادر کرده و بسیار عمیق، صریح و واضح بر مواردی تاکید بسیار کرده و در چند موضوع چندبار فرمان صادر کردند. ایشان درخصوص محرومیت زدایی و خدمات اجتماعی و امداد و کمک به مردم و پیشرفت جامعه تاکید بسیار کردند.

وی با بیان اینکه امروز محرومیت زدایی و خدمات اجتماعی و کمک به مردم نیازهای اساسی ماست و برای رفع این نیازها نباید زمان را از دست بدهیم چراکه می توانیم بر روی قله های بلند بایستیم، افتخار کنیم و مسائل‌مان را خودمان حل کنیم، اظهار کرد: در شرایطی که دشمن تلاش کرده همه دروازه ها را به روی ما ببندد، مردم ما با صبر، نجابت، فهم، آگاهی و موقعیت شناسی شان به دشمن نشان می دهند که ما می توانیم مشکلات مان را با تکیه بر توان خودمان رفع کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما برای ساختن‌ کشور عجله داریم گفت: در این راه نباید کوتاه بیاییم و سستی کنیم.

وی با بیان اینکه در این شرایط که دشمن تلاش می کند درها را به روی ما ببندد، فکر کنیم در جهان اصلا کشور دیگری وجود ندارد که به او نیاز داشته باشیم، گفت: خداوند خلقت ما را براساس کمک بیگانگان قرار نداده است، او ما را روزی می دهد و باید به خدا اعتماد و توکل داشته باشیم.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کرده اند که سپاه در تعامل هم افزا با دستگاه های مختلف نظام و سه قوه که برای رفع مشکلات تلاش می کنند، خدمت کند و ما بر این اساس ضمن حفظ اصول و ارزش های انقلابی که سپاه به آن معتقد است، همه بضاعت‌مان را در این راه که برای ما تکلیف شرعی است بدون هرگونه منتی بکار می گیریم.  همه چیز ما به عنوان سپاه متعلق به مردم است، مردم به ما اعتماد  کرده اند و امانتی که در دست ماست برای مردم هزینه می کنیم.

 

تهدیدات گرگ‌صفتانه منطقه را پایش می کنیم

سرتیپ «محمدحسین دادرس» صبح پنج شنبه در مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش که در محل سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا برگزار شد، گفت: پیروزی هایی که در دفاع مقدس داشتیم و پیروزی هایی که امروز شاهد آن هستیم نشان آن را از فرهنگ عاشورایی و توجه به معنویات و شرح مقدس می دانیم و برکت امروز پیشرفت هایی که بیش از همه دل دشمن را به درد می آورد مرهون عزم راسخ نیروهای مسلح در توجه به شرح مقدس است.

بنابر گزارش ایرنا، وی ادامه داد: امروز کشوری که از توان و قدرت بیشتری برخوردار است حقوق بیشتری دارد بنابراین امروز آمریکایی‌ها منافع خود را در غرب آسیا جستجو می‌کنند چرا که احساس می‌کنند با اتکا به قدرتی که دارند حق بیشتری دارند و می‌توانند به هر جای دنیا سرک بکشند. آمریکا و دولتمردان استکباری امروز به دنبال وضعیتی هستند که چتر قدرت خود را بر سر همه کشورها بگسترانند و با منطق حیوانی خود دنیا را اداره کنند.

دادرس با بیان این که به حقوق و منافع خودمان آشنا هستیم و قرص و محکم بر روی آنها ایستادگی می‌کنیم گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به اتحاد مسلمانان و دفاع از مظلومان می‌اندیشد در حالی‌که قدرت‌های جهانی به دنبال ایجاد وضعیتی هستند که در آن آمریکایی‌ها حاکم بر دنیا و تعیین کننده روابط میان کشورها با هم باشند.

امیردادرس تاکید کرد: آن چیزی که امروز شاهد آن هستیم این است که نیروی زمینی با توانمندی هایی که دارد پاسخگوی تهدیدات دشمنان است. امروز ما آماده مقابله با هر تهدیدی هستیم. فرمانده معظم کل قوا برای نیروهای مسلح و مخصوصا ارتش هدف‌های پیش رو را مشخص کرده‌اند و از نیروهای مسلح خواسته‌اند کارهایی که انجام می‌شود نو و بدیع باشند.

امیر دادرس با بیان اینکه ممکن است برخی تجهیزات ما مربوط به گذشته باشد اما ما همه این تجهیزات را به روز کرده‌ایم، گفت: ۴۰ سال است که در تحریم هستیم اما با این وجود ما امروز موتور جت را از صفر تا صد خودمان می‌سازیم. برخی کشورهای منطقه حتی بلد نیستند از تجهیزاتی که آمریکا و غرب در اختیارشان قرار داده چگونه استفاده کنند، ما امروز تمام تهدیدات گرگ‌صفتانه منطقه را پایش کرده و برای آن تدابیر لازم را اتخاذ می‌کنیم.

 

هر ماه یا هر هفته یک دستاورد جدید دفاعی تولید می‌کنیم

هم چنین ایسنا نوشت؛

امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی طی سخنانی در مراسم رونمایی و تحویل دهی دستاوردهای تحقیقاتی جدید نزاجا، اظهار کرد: باید بگویم که فرزندان ما در نیروی زمینی فرامین رهبری مبنی بر بروز رسانی و بالا بردن توان دفاعی کشور جهت ایستادن در مقابل دشمن را به خوبی پیگیری کردند که این امر قطعا با هدایت‌های امیر دادرس رخ داده و حضور عالمانه و مدبرانه ایشان بسیار اثرگذارتر است. ارتش در ۲۶ رسته خود توانسته آن چه در چرخه دفاعی به آن نیازمندیم را خودش تولید کند و روی پای خویش بایستد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز نیروی زمینی ارتش در تمام جنبه‌های دفاعی روی پای خود ایستاده است، اظهار کرد: ما شعار می‌توانیم را کاملا به منصه ظهور رساندیم و  هر ماه یا هر هفته یک دستاورد جدید دفاعی را تولید می‌کنیم یا ابداع می‌سازیم و یا به مرز تولید می‌رسانیم تا به نیروهای خودمان تحویل دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.