محمد حاج رسولی‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور در مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران که در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد گفت: این نمایشگاه بزرگ‌ترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در حوزه آب و فاضلاب است که هر سال با حضور جمع کثیری از سازندگان، پیمانکاران، مشاوران، متخصصان و استادان دانشگاه از داخل و خارج از کشور برپا می‌گردد.

او ادامه داد: این گردهمایی فرصت بسیار مغتنمی است تا شرکت‌های توانمند و فعال داخلی و خارجی در صنعت آب و فاضلاب دستاوردهای خود را در معرض دید متخصصان این صنعت قرار دهند؛ در این فرآیند فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی در این صنعت به خوبی نمایان می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور تصریح کرد: در نمایشگاه امسال حدود ۲۳۲ شرکت داخلی در این عرصه حضور دارند که رشد چشمگیر حضور آنان نشان می‌دهد تحریم‌های ایجاد شده نه تنها تهدیدی برای رشد و پویایی در این صنعت نبوده، بلکه فرصت و بستر مناسبی برای فعالیت‌ها ایجاد شده است.

حاج رسولی‌ها بیان کرد: یکی از نکات مهم و قابل توجه طی سال‌های اخیر افزایش تولید تجهیزات در داخل کشور است و نمایشگاه صنعت آب توانسته نقش چشمگیری در زمینه‌سازی این افتخار ملی داشته باشد به طوری که به جرأت می‌توان گفت که در بحث آب به جز زمینه تولید ابزار دقیق سدها که تولید آن در کشورمان مقرون به صرفه نیست، در سایر بخش‌ها به خودکفایی حدود ۱۰۰ درصدی رسیده‌ایم.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور گفت: در حال حاضر تمامی تجهیزات در داخل کشور تولید می‌شود. از سویی دیگر در اجرای پروژه‌های مختلف صنعت آب مجهز به توان علمی و قدرت اجرایی نیروی متخصص و کاربلدی هستیم که نه تنها نیاز نیروی انسانی داخل را تأمین می‌کند بلکه می‌تواند نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها نیز اقدام کرد که بازار کار پر رونقی را برای فعالان صنعت آب نوید می دهد.

او اضافه کرد: از آنجایی که بخش قابل توجهی از مخاطبان نمایشگاه را سرمایه‌گذاران و کارآفرینان شامل می‌شوند معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش آب می‌تواند مفید واقع شود.

حاج رسولی‌ها افزود: خوشبختانه با ابلاغ شیوه نامه گردشگری در تأسیسات آبی توسط دولت فرصت بسیار ارزنده‌ای برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری سدها فراهم آمده است و شرکت‌های آب منطقه‌ای آماده همکاری با کارآفرینان در این زمینه هستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور تأکید کرد: در حال حاضر امکان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف بالغ بر ۱۰ پروژه احداث سد، نیروگاه برق آبی و شبکه آبیاری و زه‌کشی وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.