امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم رونمایی از دستاوردهای جدید این نیرو در جمع خبرنگاران گفت: جنگیدن یک علم است و مثل همه پدیده‌ها در حال تحول است. ما هر روز برای جنگیدن نیازمند ابزارها و تکنولوژی‌های خاصی هستیم.

وی افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که برای دفاع از کیان جمهوری اسلامی ایران باید علم آنچه را که در چرخه‌های دفاعی به آن نیازمند هستیم، در کشور بومی کنیم چرا که ممکن است در روز حادثه ضربات جبران‌ناپذیری بخوریم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: فرمانده معظم کل قوا از نیروهای مسلح مطالبه کرده‌اند که روی پاهای خودشان بایستند و علوم و تکنولوژی‌های دفاعی را بومی کنند. ما امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در ۲۶ رسته نیروی زمینی ارتش بروزترین تکنولوژی‌های دفاعی و بومی را در اختیار داریم. 

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش امروز از انواع پهپادهای رادارگریز و عملیاتی در شبانه روز و همچنین پهپادهای قابل درگیری با اهداف هوایی برخوردار است، تاکید کرد: تمام نیازمندی‌های پهپادی نیروی زمینی ارتش توسط این نیرو طراحی و تولید می‌شود و مورد استفاده یکان‌ها قرار می‌گیرد.  امروز تکیه ما در مرزهای شرقی، غربی و جنوب غربی کشور به تکنولوژی‌های روز بومی از جمله پهپادهاست.  پهپادها، بالون‌ها و کوادکوپترهای نیروی زمینی ارتش امسال نیز به سیاق سال‌های گذشته در تامین امنیت زائران اربعین حسینی بکارگیری خواهند شد.

طرح دوازده‌گانه دشمن برای براندازی ایران شکست خورده است

 سردار سید یوسف مولایی در مراسم افتتاح کلینیک صنعت اتاق بازرگانی استان البرز که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: کلینیک صنعت باید به تمام مسائل حوزه صنعت نگاه کارشناسانه داشته باشد.

بنابر آنچه که تسنیم گزارش کرده است، فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه دشمن به دنبال توطئه بر علیه ایران است و قصد دارد ارکان قدرت در ایران را سست کند ،بیان کرد: طرح ۱۲ گانه دشمن برای براندازی ایران طراحی شده است، یکی از موارد طرح ۱۲ گانه دشمن موضوع نظامی است که سال ۸۵ امتحان کرد ولی توانایی انجام آن را نداشت.

سردار مولایی با بیان اینکه  چهارستون اصلی در ایران  شامل موضوعات اقتصادی ،سیاسی،فرهنگی،اجتماعی و دو ستون فرعی که شامل نظامی ودفاعی است،گفت: ایران اسلامی ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف  دارد ،دانشمندان جوان و با انگیزه داخلی با تکیه بر توان و ظرفیت موجود توانستند در پالایشگاه ستاره خلیج فارس بخش اعظمی از بنزین مورد نیاز داخلی را تولید کنند و کشور را از واردات این محصول بی نیاز کنند.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه ایران اسلامی در زمینه دفاعی پیشرفت‌های زیادی داشته است،گفت: در زمان جنگ تحمیلی ایران برای دفاع از خود کمترین امکانات را در اختیار داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.