سرهنگ عبدالوهاب حسنوند سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره اقدامات پلیس در حوزه شرق و شمال شرق پایتخت گفت: در راستای انجام عملیات‌های خود در حاشیه طرح رعد ۲۹، بیش از ۱۰۰ سارق در ۴۸ ساعت دستگیر شدند و بیش از ۳۵۰ فقره از اموال مسروقه مالباختگان نیز کشف شد.

وی افزود: در این طرح باندهای توزیع موادمخدر را منهدم کردیم که برخی از آن‌ها در فضای مجازی اقدام به فروش موادمخدر می‌کردند، بیش از ۸ باند اموال مسروقه سرقت خودرو و لوازم خودرو، سرقت منازل ویلایی در حوزه شرق و خاک سفید و حکیمیه متلاشی و اعضای آن‌ها نیز دستگیر شدند.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: اعضای یک باند که از غفلت رانندگان خودروهای پارک شده سوئیچ دار استفاده می‌کردند، در یک عملیات دستگیر شدند.

وی افزود: به محض اینکه راننده خودرویی برای خرید به داخل فروشگاهی می‌رفت و یا اینکه فردی برای بازکردن درب پارکینگ منزل خود از خودرو پیاده می‌شد، متهمان به سراغ خودرو سوئیچ دار رفته و اقدام به سرقت خودرو می‌کردند.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: فردی که با ظاهر مناسب وارد شهرک‌های مسکونی شرق تهران می‌شد و با اعلام اینکه شخص نظامی است، اقدام به سرقت اموال داخل خودروهای پارک شده در شهرک مسکونی می‌کرد.

[//////انتشار خبر پنج شنبه//////سرقت از خودروهای سوئیچ دار با بی غفلتی شهروندان/ انهدام ۸ باند سرقت در خاک سفید و حکیمیه/ پراید، پژو ۴۰۵ و پژو پارس طعمه سرقت متهمان]

وی گفت: طعمه‌های متهم، خودروهای پراید، پژو ۴۰۵ و پژو پارس بود و با باز کردن درب صندوق و خودرو اقدام به سرقت اقلام شهروندان می‌کرد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در محله نارمک سارقی که بیش از ۸۵ قطعه کارت شناسایی، پاسپورت، شناسنامه و اسناد خودرو داخل خودروهای شهروندان را به سرقت برده بود، دستگیر شد.

وی افزود: همچنین یک انبار محل دپو اموال مسروقه در محله پاسداران کشف شد.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: در طرح رعد ۲۹ بیش از ۵۳ حکم قضایی در حوزه سرکلانتری چهارم تهران اجرا شد و این نشان دهنده تعامل خوب دستگاه قضا با پلیس است که به دنبال دستگیری و شناسایی سارقان، مالخران، فروشندگان موادمخدر و اراذل و اوباش است.

وی درخصوص پیشگیری از سرقت و اعتیاد خطاب به شهروندان گفت: آموزش باید سرلوحه کار ما قرار گیرد و امر خود نظارتی باید در بین مردم مرسوم شود، شهروندان در بحث پیشگیری از سرقت سهمی دارند، لذا بر اموالی که در اختیار آن‌ها است باید نظارت دقیق صورت گیرد.

سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت اضافه کرد: خانواده‌ها در بحث اعتیاد سرمنشأ کار ما هستند، با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید خانواده‌ها بر فرزندان نظارت و از کم و کیف فعالیت‌هایشان با خبر شوند تا مشکلی برای این افراد که در سن رشد هستند پیش نیاید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.