علی ربیعی پنجشنبه شب در رشته توییتی در حساب توییتری خود نوشت: خوشحالم که لایحه اعطای تابعیت به ⁧‫کودکان مادر ایرانی‬⁩ پس از چهار سال از اولین نامه‌ای که ارسال کردم، مصوب شد.  

سخنگوی دولت افزود: در این مسیر فراز و نشیب‌های حقوقی، سیاسی و فرهنگی تجربه شد، به نظرم ریشه در منطق مردانه از‫ امنیت‬⁩ نیز داشت. منطقی که یک مسئله اجتماعی و اخلاقی که دادن حق به بخشی از جامعه که اکثریتشان کودکان خردسال هستند را با مسائل ⁧‫امنیتی‬⁩ گره می‌زند. منطقی که کودکان مردان ایرانی با همسر غیر ایرانی را امن و به صورت پیش فرض صاحب حق میداند، اما کودکان با مادران ایرانی را نا امن می دانست.

‌وی اضافه کرد :در لایحه، بیش ازمسئله حقوقی، جنبه اخلاقی وانسانی مطرح است. نه تنها ⁧‫زنان‬⁩ در داخل بلکه شامل بانوانی هم که درخارج از کشور ازدواج کردند اما عاشق ⁧‫ایران‬⁩ هستند ومایلند هویت ایرانی به فرزندشان بدهند می‌شود.  

سخنگوی دولت با گرامیداشت یاد و خاطره مریم میرزاخانی نوشت: ای‌کاش او هم زنده بود ومی‌توانست برای فرزندش درخواست شناسنامه ایرانی دهد.

ربیعی همچنین تصویر نامه ای را که تیرماه ٩۴ -زمانی که در دولت یازدهم وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است- درباره اعطای تابعیت به کودکان مادران ایرانی به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نوشته است، در حساب توییتری خود منتشر کرده است.  

شورای نگهبان روز چهارشنبه دهم مهرماه لایحه «اصلاح قانون برای تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» را تایید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.