حجت الاسلام حسن نوروزی درخصوص میزان پایبندی اروپا به  تعهدات برجامی خود و مستقل بودن یا نبودن تصمیماتش از آمریکا گفت: از همان ابتدا در رابطه با اروپا به چشم شک نگاه می کردیم، ما معتقد بودیم این پیمان تحت عنوان ١+٥ نبوده بلکه اروپا و آمریکا یک مجموعه و روسیه و ایران یک مجموعه دیگر هستند، در واقع از اول هم معتقد بودیم که اروپا از خود اختیارندارد.

وی افزود: اکنون هم تاکید داریم اروپا باید استقلال خود را اعلام کند تا ما بتوانیم به آن ها اعتماد کنیم، چرا که اروپا با این وضعیتی که ایجاد کرده اصلا قابل اعتماد نیست، سه سال است که ما به تعهداتمان پایبند بوده ایم ولی متاسفانه آن ها به تعهداتشان عمل نکرده تا اینکه رییس جمهور ما دستور آغاز گام سوم را صادر کرد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: هنگامی که ایران فعالیت هسته ای خود را محدود کرد و با کاهش غنی سازی، موجب اعتماد سازی شد و به دنبال آن آژانس بین المللی هسته ای نیز این فعالیت ها را تایید کرد؛ اروپا هم باید به تعهداتش عمل می کرده و راه خود را از آمریکا جدا می کرد.

نوروزی تصریح کرد: در مقابل اینکه فرانسه و آلمان بخواهند برای مذاکره با ما از آمریکا اجازه بگیرند طبیعتا ما هم به این بی اعتمادی توجه می کنیم و راه خودمان را پیش می رویم، پس اروپا باید ضمن اینکه استقلال خود را اعلام کند  به تعهدات خود بر اساس مذاکراتی که انجام داده پایبند باشد.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس در پایان اضافه کرد: اروپا باید مانند روسیه عمل کند، روسیه اعلام کرد که کشوری مستقل بوده و به تعهدات توجه دارد، من فکر می کنم اروپا از اوامر آمریکا متاثر است، بنابراین ایجاد کننده بحران کنونی در وهله اول آمریکا و سپس اروپا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.