در ادامه برنامه‌های سفر وزیر ورزش و جوانان ایران به بلاروس، یادداشت تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت ورزش و جوانان ایران و وزارت ورزش و گردشگری بلاروس به امضاء دو وزیر رسید. مسعود سلطانی‌فر و سرگئی کوالچوک امضای این تفاهم‌نامه را گامی اساسی در توسعه و گسترش تعاملات ورزشی دو کشور خواندند.

در این دیدار که مصطفی اویسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس حضور داشت، دو وزیر توافق کردند به عنوان گام بعدی در راستای تعمیق روابط ورزشی دو کشور برنامه‌های تخصصی توسط فدراسیون‌های متناظر دو طرف به صورت متقابل پیگیری شود.

از دیگر مباحث مطرح شده در این ملاقات موضوع ساماندهی اعزام مدرس و مربی ورزشی در سطوح مختلف سنی و ملی در ورزش بانوان و آقایان، برگزاری بازی‌های تدارکاتی در رشته‌های مختلف ورزشی، استفاده از ظرفیت‌های مجموعه‌های ورزشی به صورت متقابل بود.

از جمله مواردی که توسط وزیر ورزش و جوانان کشورمان مطرح شد و توسط همتای بلاروسی مورد استقبال قرار گرفت، استفاده از ظرفیت چهارفصل بودن ایران مخصوصا استفاده از ظرفیت‌های ورزش‌های آبی در سواحل خلیج فارس برای برگزاری اردو‌های تمرینی بود.

مسعود سلطانی‌فر در برنامه‌ای جداگانه از مرکز پرورش اسب و سوارکاری بلاروس و دهکده المپیک این کشور بازدید کرد.

در آخرین شب سفر سلطانی‌فر، به همت سفارت ایران در بلاروس برنامه دیداری با حضور مدیران و مسئولین وزارتخاته‌های ورزش و همچنین آموزش بلاروس به علاوه جمعی از روسای فدراسیون‌های مختلف ورزشی از جمله جودو، دوچرخه‌سواری، ژیمناستیک، شطرنج، مدیرعامل باشگاه فوتبال باته برگزار شد و الکساندر مدوید قهرمان افسانه‌ای کشتی جهان و حریف جهان پهلوان تختی و جمعی از دانشجویان ایرانی و ایرانیان مقیم بلاروس حضور داشتند.

پایان بخش برنامه‌های سفر وزیر ورزش و جوانان به بلاروس بازدید از استادیوم کشوری دینامو بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.