فریبا گودرزی افزود: برخی از نقاط استان سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، جنوب شرق فارس و هرمزگان، شاهد رگبار و همچنین رعد و برق شدید خواهیم بود.

وی اظهار داشت: شدت این وضعیت جوی فردا شب است و به همین دلیل اخطاریه هواشناسی برای آن صادر شده است. این وضعیت جوی می تواند برخورد صاعقه را در مناطق مرتفع این استان ها به همراه داشته باشد و بارش تگرگ را در برخی نقاط مستعد خواهیم داشت.

گودرزی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی و سیلاب ناگهانی در مسیل ها و رودخانه های فصلی این مناطق وجود دارد و به همین دلیل به هموطنان توصیه می شود، از تردد و توقف در مسیل ها و رودخانه های فصلی و همچنین صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی بیان داشت: در ۲ تا ۳ روز آینده در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه جنوبی کرمان برای بعدازظهرها و شب ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت را داریم. شدت این وضعیت برای فردا (شنبه ) است و می تواند در پاره ای از نقاط رعد و برق شدید و تگرگ را به همراه داشته باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: این شرایط جوی به طور ضعیف تر نیمه شمالی کرمان، خرسان جنوبی، جنوب شرق یزد، جنوب شرق فارس و بوشهر را هم دربر می گیرد و حتی برای مناطق خشک و بیابانی این استان ها می تواند همراه با باد و گردو خاک باشد.

وی افزود: امروز (جمعه) علاوه بر مناطق گفته شده در استان های اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات قزوین، البرز و تهران و سمنان، بارش های پراکنده و گاهی رعد و برق و وزش باد را خواهیم داشت.

گودرزی افزود: از امروز تا روز دوشنبه هفته آینده، در استان های گیلان و مازندران هم شاهد بارش پراکنده خواهیم بود و از روز سه شنبه هفته آینده علاوه بر این استان ها، گلستان هم بارش را خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: از روز شنبه ( فردا) تا روز دوشنبه هفته آینده، آب های جنوب کشور مواج و متلاطم است.

تهران به سمت خنکی میرود

وی در پاسخ به این سوال که آیا دمای تهران در روزهای آینده کاهش پیدا می کند یا به عبارتی دمای این شهر به سمت خنکی می رود، گفت: فردا ( شنبه ) حدود ۳ تا ۴ درجه کاهش می یابد و بیشینه دمای تهران به ۲۶ یا ۲۷ درجه می رسد. 

گودرزی افزود: تهران هم امروز کمی تا قسمتی ابری است و ورزش ملایم باد را داریم. بیشنه دمای شهر به ۳۰ درجه سانتی گراد می رسد. همچنین  فردا تهران چند درجه خنک تر می شود.

وی به گرمترین و خنک ترین استان های کشور اشاره کرد و گفت: بجنورد با پنج درجه و زنجان با شش درجه کمترین دمای مراکز استان ها را داشتند. اهواز با ۴۵ درجه بیشترین دمای مراکز استان ها را به خود اختصاص داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.