خالد بن سلمان، برادر و معاون محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در صفحه توییتر خود نوشت: عربستان نگاه مثبتی به طرح صلح یمن دارد زیرا این مساله ای است که همواره به دنبال آن بود، امیدواریم که این طرح عملی شود همانگونه که ولیعهد سعودی بر این مساله تاکید کرد.

 

وی مدعی شد: اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر کاهش تنش در یمن بعد از اینکه در این کشور بحران آفریدند، بهره برداری و تجارت بی ارزش با ملت و کشور یمن است.

خالد بن سلمان مدعی شد: ایران با تمام وقاحت تلاش می کند به سود خود از کشور یمن بهره ببرد زیرا از یک سو به منظور فرار از برعهده گرفتن فعالیت های تروریستی یمنی ها را سرزنش می کند و از سوی دیگر به نیابت از یمنی ها صحبت می کنند و از ارزش آن ها می کاهند و می گویند که یمنی‌ها برای کاهش تنش تلاش می کنند.

معاون وزیر دفاع عربستان در توییت دیگری با انتشار ویدیویی از گفت‌وگوی محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان با شبکه سی ان ان نوشت: این وزیر خارجه ایران است کسی که کشورش ادعا می کند به دنبال کاهش تنش در یمن است؛ وی حمله به بقیق و خریص را برعهده یمنی‌ها می اندازد و تلاش می کند که از نظام ایران دفاع کند بدون اینکه برای امنیت، صلح و ثبات یمن اهمیتی قائل باشد.

پسر پادشاه سعودی در پایان مدعی شد: زمان آن رسیده است که تمام یمنی ها به همراه ما در یک صف بایستند و با طرح های فتنه انگیز و ویرانگر ایران مقابله کنند و مصلحت، امنیت، صلح و ثبات یمن را بر هر چیز دیگری مقدم کنند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها درحالی مطرح می شود که جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال صلح، ثبات و امنیت در منطقه بوده و برای حل بحران های عربی از جمله بحران یمن تلاش فراوانی کرده است. جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای آغاز جنگ یمن طرحی چهارماده ای برای پایان دادن به این جنگ پیشنهاد داد که متاسفانه با استقبال طرف های جنگ مواجه نشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.